شکست سنگین پروژه جاده خورشیدی در فرانسه

در سال 2016 بود که فرانسوی ها با افتتاح اولین جاده خورشیدی جهان سر و صدای زیادی بر پا کردند. حال با گذشت سه سال معلوم شده میزان انرژی به دست آمده از طریق این جاده کمتر از انتظارها بوده و اهداف پروژه تحقق نیافته است.

شکست سنگین پروژه جاده خورشیدی در فرانسه

این جاده خورشیدی وات وی (Wattway) نام داشته و در روستای Tourouvre-au-Perche واقع در نرماندی ساخته شده است. وات وی یک کیلومتر طول دارد و سطح آن از 2,800 پنل فتوولتایک تشکیل یافته است.

آنطور که روزنامه Le Monde گزارش کرده، علی رغم امیدواری های زیاد جهت استخراج الکتریسیته و کمک به محیط زیست، این پروژه 5 میلیون دلاری به یک شکست بزرگ تبدیل شده است.

جاده خورشیدی 1 فرانسه

اولین مشکل وات وی به فرسودگی و خرابی سطح آن مربوط می شود. شرکت مهندسی کولاس (Colas) که اجرا کننده پروژه بوده، در زمان رونمایی تضمین داده بود این مسیر توانایی تحمل وزن خودروهای باری سنگین را خواهد داشت. اما در عمل این اتفاق رخ نداده و عبور تراکتورها و برخی خودروهای دیگر باعث صدمه دیدن لایه محافظ وات وی شده است.

دومین مشکل به میزان الکتریسیته تولید شده توسط وات وی بر می گردد. مدیران پروژه قول داده بودند پنل های این مسیر سالانه حدود 150,000kWh انرژی تولید کنند، حال آنکه در سال 2018 این رقم کمتر از 80,000kWh بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها