حسین‌زاده: با استقلال قرارداد دارم؛ صحبتی با تیمِ مجیدی نداشتم

آقافرهاد به من اعتماد کرد و من هم تا جایی که می‌توانستم جواب اعتمادش را دادم.

حسین‌زاده: با استقلال قرارداد دارم؛ صحبتی با تیمِ مجیدی نداشتم

امیرحسین حسین‌زاده، هافبک جوان استقلال در فصل گذشته توانست خودش را به‌عنوان یکی از پدیده‌های لیگ و جوانان آینده‌دار فوتبال کشورمان مطرح کند. او که یکی از مهره‌های تأثیر‌گذار تیمش در راه قهرمانی بود، حالا در تیم ملی این فرصت را دارد که خودش را ثابت کند و یکی از بازیکنان تیم‌ملی در جام‌جهانی قطر باشد. جوان‌اول این روزهای استقلال و ستاره فصل گذشته لیگ برتر، به سؤالات ما پاسخ داده است.

 در لیگ امسال تعداد کمی از بازیکنان جوان توانستند خودی نشان بدهند اما تو از همان بازی اول که در ترکیب استقلال قرار گرفتی، توانستی خودت را به‌عنوان یک بازیکن آینده‌دار معرفی کنی.
من در طول زندگی‌ام هر جا فوتبال بازی کرده‌ام، چه رسمی و چه دوستانه، سعی کرده‌ام بهترین نتیجه را بگیرم. حتی وقتی بچه بودم، در مدرسه یا کوچه و خیابان که فوتبال بازی می‌کردم، دوست داشتم تمام تلاشم را برای بردن و بهترین بودن انجام بدهم. الان هم همینطور هستم. در هر بازی که به زمین رفتم، تلاش کردم بهترینِ خودم باشم. اگر کم و کاستی هم بوده، به‌خاطر من نبوده، به شرایط آن روز و اتفاقات آن روز بستگی داشته است. از اینکه یک فصل رؤیایی داشتم و توانستم نقش کوچکی در قهرمانی استقلال داشته باشم، خدا را شاکرم. من عضو کوچکی از این باشگاه هستم و همه مربیان و بازیکنان برای قهرمانی زحمت کشیدند.

  این بهترین فصل فوتبالی‌ات بود؟
بله، بهترین فصل بود.

  فرهاد مجیدی به تو اعتقاد داشت، حمایت‌هایش به تو اعتماد‌به‌نفس می‌داد؟
آقا فرهاد به من خیلی لطف داشت. همان اول فصل هم گفتم؛ استقلال تیم خیلی بزرگی است و آرزوی هر بازیکنی است در این تیم بازی کند اما من یکی از دلایلی که باعث شد به این تیم بیایم، خود آقافرهاد بود. با خود ایشان صحبت کرده بودم تا به استقلال بیایم. آقافرهاد به من اعتماد کرد و من هم تا جایی که می‌توانستم جواب اعتمادش را دادم.

 در مقطعی از اوج خودت فاصله گرفته بودی و حتی هواداران و برخی از کارشناسان معتقد بودند که باید نیمکت‌نشین شوی اما مجیدی از تو حمایت کرد. انتقادات آزاردهنده بود؟
این انتقادها را قبول ندارم. من فقط یک مدت گل نزدم. گل‌نزدن دلیل بر این نیست که بازیکن خوب کار نمی‌‌کند. گل نمی‌زدم ولی بهترین‌ بازی‌ها را ارائه می‌دادم و کادر فنی از من راضی بود. نمی‌دانم کجای دنیا با معیار گل‌زدن یک بازیکن را می‌سنجند. مگر هر بازیکنی که گل می‌زند، باید بهترین بازیکن شود؟ یا بازیکنی که گل نمی‌زند یا خیلی کم گل می‌زند ولی همیشه تأثیرگذار است، بازیکن بدی است؟ باید کارشناسی به موضوع نگاه کرد. در چند بازی گل نزدم و بعضی از هواداران و خبرنگاران انتقاد کردند و گفتند این بازیکن گل نمی‌زند، خوب نیست و باید بیرون بنشیند. اگر حرف آنها ملاک بود، کادر فنی راحت می‌توانست من را روی نیمکت بگذارد، عاشق چشم و ابروی من که نبودند.

 بهترین خاطره‌ات در فصل گذشته چه بود؟
روزهای خوب که خیلی داشتم ولی بعد از بازی با فولاد که قهرمانی‌مان مسجل شد، خیلی خوشحال بودیم. حال همه خوب بود و همه‌‌چیز خوب بود. بعد از بازی با تراکتور هم خیلی خوشحال بودم. این دو روز از شیرین‌ترین روزهایم بودند.

 بهترین بازی‌ات کدام بود؟
بازی رفت با صنعت نفت.

 بهترین گلت؟
گل خوب زیاد داشتم، سخت است انتخاب کنم ولی گلی که به فولاد زدم خیلی قشنگ بود. گل به تراکتور هم عالی بود. این دو گلم خیلی خوب بودند.

 چرا بعد از بازی با نساجی گریه کردی؟
در جام حذفی وقتی به نساجی باختیم، خیلی ناراحت بودم و گریه کردم. این سوءتفاهم پیش آمد که به‌خاطر بازی بد خودم گریه کردم ولی من در آن بازی بد نبودم. با اینکه به نمره‌ها خیلی اعتقاد ندارم ولی من نمره7.5 گرفتم و با اینکه تیم باخت، من در آن بازی عالی بودم و کارشناسان هم تأیید کرده بودند. حتی بعضی از بازیکنان گفتند که تو عالی بودی. من یکی از بازی‌های خوب عمرم را انجام دادم. فقط 3موقعیت را خودم ساختم ولی با بدشانسی خراب شد. به‌خاطر خراب‌شدن این موقعیت‌ها بعضی‌ها گفتند بدترین بازیکن زمین بودی. نمی‌دانم کجای دنیا یک بازیکن به‌خاطر از دست دادن موقعیت بدترین بازیکن زمین می‌شود. کریس رونالدو هم موقعیت خراب می‌کند. همه موقعیت از دست می‌دهند. ببینید چطور موقعیت ساخته شده و من چطور موقعیت را ساختم. از وسط زمین 80متر استارت زدم تا محوطه جریمه حریف رفتم و شوت زدم و گلر گرفت، حالا چرا من بد بودم؟ بعد از بازی نه رسانه‌ای را دیدم و نه فضای مجازی را رصد کردم. فقط به‌خاطر تعصبی که به تیمم داشتم، تیمی که باخته و حذف شده بود، ناراحت بودم.

 در استقلال می‌مانی؟
قرارداد دارم. منتظرم با باشگاه صحبت کنم و ببینم تمرینات از کی شروع می‌شود.

 در مورد جدایی فرهاد مجیدی چه نظری داری؟
فکر می‌کنم آقافرهاد قلبا دوست داشته بماند و رفتنش دلیل دیگری داشت. من هم مثل بقیه وقتی این اتفاق افتاد، شوکه شدم. آقافرهاد استقلال را خانه خودش می‌دانست ولی نمی‌دانم چه دلیلی داشت که رفت.

 از خود مجیدی نپرسیدی چرا جدا شد؟
نه...

  می‌گویند مجیدی از تو خواسته به تیم اتحاد کلبا بروی.
آقافرهاد همیشه به من محبت دارد اما در این‌باره هیچ صحبتی نداشته‌ایم.

  اردوی تیم ملی در قطر و بازی با الجزایر چطور بود؟ 
من در جایگاهی نیستم که بخواهم در مورد شرایط اردو صحبت کنم. می‌خواستیم بازی‌های دوستانه بیشتری داشته باشیم اما نشد. خدا را شکر کادر فنی به من اعتماد کرد و به اردو دعوت شدم و بازی کردم. تلاش کردیم در بازی با الجزایر بازنده نباشیم ولی متأسفانه نشد.

قهرمانی بدون شکست
از همان اول ما بچه‌های تیم دور هم جمع شدیم و عهد بستیم تلاش کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم. ما به کسی قول قهرمانی نداده بودیم ولی تلاش کردیم بهترین نتیجه را بگیریم. خدا را شکر با درایتی که کادر فنی داشت و با همدلی و تلاش بچه‌ها این قهرمانی به‌دست آمد. خیلی خوشحالم که در سن پایین و در نخستین سال حضورم در یک تیم بزرگ، در لیگ قهرمان شدم. در چند سال اخیر اتفاقات خوبی برایم افتاده است و امیدوارم ادامه‌دار باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها