چهار ملی‌پوش پرسپولیس در خطر مصدومیت!

حضور در تیم ملی حتی برای بازی دوستانه مقابل کوچکترین و ضعیف‌ترین تیم‌های دنیا ارزش فوق‌العاده‌ای دارد و هر فوتبالیستی را به آرزویش خواهد رساند.

چهار ملی‌پوش پرسپولیس در خطر مصدومیت!

مهدی ترابی، علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی و وحید امیری از لیست بازیکنان فصل قبل پرسپولیس به تیم ملی دعوت شدند تا برای فیفادی پیش رو به تورنمنت کافا رفته و در دومین مقطع حضور دوباره قلعه‌نویی در تیم ملی به او برای قهرمانی در این تورنمنت کوچک کمک کنند.

حضور در تیم ملی حتی برای بازی دوستانه مقابل کوچکترین و ضعیف‌ترین تیم‌های دنیا ارزش فوق‌العاده‌ای دارد و هر فوتبالیستی را به آرزویش خواهد رساند. در عین حال قیمت برخی بازیکنان حتی با دعوت به تیم ملی دو برابر می‌شود و برای آنها آورده مالی عجیبی خواهد داشت اما بدون در نظر گرفتن این دو موضوع مهم که البته دومینش برای ملی‌پوشان سرخ کارکردی ندارد، شاید این چهار بازیکن دوست داشتند حداقل در این اردوی تیم ملی حضور نداشته باشند.

برای این چهار بازیکن رفتن به اردوی تیم ملی، مسافرت، تمرین و مسابقه آن هم در یک تورنمنت کوچک بعد از یک فصل فوق‌العاده طولانی و خسته‌کننده که 11 ماه طول کشید اصلاً جذاب نبود. کافی است شرایط این بازیکنان طی یک سال اخیر را مرور کنید تا ببینید چه فشاری را تحمل کرده‌اند و با چه شرایطی همچنان انتظار می‌رود بهترین عملکرد را در بازی‌های باشگاهی و ملی ارائه دهند.

- 11 تیر 1401 اولین جلسه تمرینی پرسپولیس برای فصل گذشته برگزار شد که به غیر از حضور بازیکنان تازه وارد، ملی‌پوشان فعلی پرسپولیس هم در این تمرین حضور داشتند. غیر از امیری که به خاطر جراحی کمرش فیزیوتراپی می‌کرد، سه ملی‌پوش دیگر از همان تمرین نخست پیش فصل حاضر بودند.

- 22 مرداد 1401 فصل بیست و دوم لیگ برتر  با بازی مقابل ذوب آهن در فولادشهر برای پرسپولیس آغاز شد. بعد از انجام 11 بازی لیگ برتر لیگ تعطیل شد تا تیم ملی آماده حضور در جام جهانی قطر شود. آخرین بازی پرسپولیس قبل از جام جهانی 5 آبان مقابل مس کرمان برگزار شد.

- 14 آبان اولین تمرین تیم ملی برای حضور در جام جهانی انجام شد.23 آبان تیم ملی راهی قطر شد و بعد از انجام سه بازی به کار خود در این تورنمنت پایان داد. غیر از وحید امیری، هر سه بازیکن دیگر پرسپولیس در این تورنمنت به میدان رفتند. پورعلی گنجی هر سه بازی فیکس بود، بیرانوند بازی اول مصدوم شد و بازی سوم دوباره به میدان رفت، ترابی در هر سه بازی به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت اما امیری حتی یک دقیقه به میدان نرفت.

-8 آذر بازی با امریکا آخرین مسابقه تیم ملی در جام جهانی 2022 بود و این چهار ملی‌پوش پرسپولیس روز 15 آذر به تمرین تیم باشگاهی خود برگشتند. اولین بازی پرسپولیس در شروع دوباره لیگ برتر مقابل استقلال و در تاریخ 29 آذر برگزار شد.

- 20 اسفند 1401 پرسپولیس آخرین بازی‌اش در سال 1401 را مقابل سپاهان انجام داد اما فردای آن روز هم پرسپولیس تمرین سنگینی انجام داد و تمرین تا 24 اسفند ماه ادامه یافت و البته در این مقطع پورعلی گنجی مصدوم بود و با تیم تمرین نمی‌کرد.

- 28 اسفند ماه اولین تمرین تیم ملی زیر نظر قلعه‌نویی و کادر جدید برگزار شد که غیر از مرتضی پورعلی گنجی، سه بازیکن دیگر حضور داشتند. این سه بازیکن در دو بازی تیم ملی در تاریخ 3 و 8 فروردین مقابل روسیه و کنیا حضور داشتند اما هیچ کدام در ترکیب اصلی این دو بازی حضور نداشتند.

- 11 فروردین غیر از پورعلی گنجی مصدوم سه ملی‌پوش دیگر تنها سه روز بعد از بازی تیم ملی مقابل کنیا در رفسنجان مقابل مس و در یکی از حساس‌ترین بازی‌های تیم‌شان فیکس بودند.

- 10 خرداد 1402بعد از انجام 19 مسابقه حساس و دشوار در لیگ برتر و 5 مسابقه سنگین و پرفشار در جام حذفی که سه تا از آنها به وقت اضافه کشید، ملی‌پوشان پرسپولیس آخرین بازی فصل خود را در فینال جام حذفی مقابل استقلال برگزار کردند.

- 20 خرداد چهار ملی‌پوش پرسپولیس برای حضور در تورنمنت کافا وارد اردو شدند. قرار است این تورنمنت 22 خرداد در قرقیزستان شروع شود و در صورت صعود تیم ایران تا مرحله پایانی تا 30 خرداد طول خواهد کشید.

با در نظر گرفتن برنامه حدوداً یک سال اخیر ملی‌پوشان پرسپولیس، این چهار بازیکن 9 روز در آبان ماه، 6 روز در آذرماه، 3 روز در اسفند ماه 1401 و 9 روز در خردادماه 1402 استراحت داشته‌اند اما احتمالاً بعد از بازگشت از تورنمنت کافا حدود 10 روز دیگر استراحت خواهند کرد و باید آماده تمرینات پیش‌فصل پرسپولیس شوند. در واقع مجموع مدت استراحت این چهار بازیکن تا الان 27 روز بوده که بخشی از آن هم در سفر بوده‌اند و اگر تیم ملی برگردد شاید 10 روز دیگر هم به آن اضافه شود. در عین حال امیری در مقطع ابتدایی این بازه زمانی و پورعلی گنجی در اسفندماه و فروردین مصدوم بوده اما دو بازیکن دیگر فشار بیشتری تحمل کرده‌اند که برای بیرانوند به‌عنوان گلر سبک‌تر از ترابی بوده است.

جالب اینکه هر چهار بازیکن جزو نفراتی هستند که در فصل گذشته لیگ برتر بیشترین دقایق حضور در ترکیب تیم‌شان را داشتند. بیرانوند نفر اول، ترابی نفر چهارم، پورعلی گنجی پنجم و امیری هفتمین بازیکن پرسپولیس از نظر دقایق حضور در میدان هستند و خیلی کم استراحت کرده‌اند.

این مسأله با توجه به سن و سال وحید امیری که 34 ساله است، پورعلی گنجی 32 ساله، بیرانوند که 30 را رد کرده و حتی ترابی که در آستانه 29 سالگی است، می‌تواند نگران کننده باشد بخصوص که غیر از ترابی، پورعلی گنجی و بیرانوند مصدومیت‌های سنگین و نیمه سنگینی در فصل گذشته داشته‌اند، بیرانوند در هفته‌های آخر فصل از ناحیه کشاله احساس درد می‌کرد و ترابی هم به خاطر همسترینگ کوتاهش مستعد مصدومیت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها