گفتگو با فرزانه زیلابی وکیل:

دادگاه رسیدگی به اتهامات روزنامه‌نگاران آبادان برگزار شد

امروز دادگاه رسیدگی به اتهامات چهره‌های رسانه‌ای آبادان در دادگاه مطبوعات در اهواز برگزار شد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات روزنامه‌نگاران آبادان برگزار شد

 

به گزارش مستقل‌آنلاین دادگاه رسیدگی به اتهامات چهره‌های رسانه‌ای و روزنامه‌نگاران آبادانی صبح امروز برگزار شد.

خبرنگار مستقل از دادگاه گزارش داد؛ این اولین جلسه‌ی رسیدگی به اتهامات بود که در دادگاه مطبوعات برگزار شد. در این جلسه اتهامات کوروش کرم پور مدیر مسئول و سردبیر هفته‌نامه یادگاری در آبادان

ماندانا صادقی شاعر نویسنده و مدیرمسئول سابق پایگاه خبری فیدوس

سیدحسن کهکیلویی موسوی شاعر و روزنامه نگار

مورد بررسی قرار گرفت که همگی در سال ۹۷ توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت موقت شده بودند.

 درباره جلسه امروز دادگاه با یکی از وکلای پرونده گفتگو کردیم. 

فرزانه زیلابی وکیل این پرونده با تاکید بر اینکه دادگاه با حضور هیئت منصفه تشکیل شد، توضیح داد؛ "امروز هفتم اسفندماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام تعدادی از اهالی رسانه خوزستان (آبادان) به نام‌های  کوروش کرم پور، ماندانا صادقی، سید حسن کوه کیلویی موسوی در شعبه چهار دادگاه کیفری یک استان خوزستان برگزار شد که اتهام آن‌ها فعالیت تبلیغی علیه نظام است. 

ماندانا صادقی

ماندانا صادقی نویسنده و خبرنگار

 

زیلابی وکیل دادگستری در پاسخ به این سوال که دراین پرونده وکالت کدامیک از متهمین را به عهده داشت پاسخ داد: من وکالت خانم ماندانا صادقی را به عهده داشتم، فرصت دفاع نیز به وی داده شد. 

وکیل ماندانا صادقی درباره اتهامات صادقی گفت: موکل من ضمن انتقاد به سوء مدیریت برخی مسئولان استانی، مطالب تحلیلی پیرامون مشکلات مردم خوزستان و مناطق جنگ زده، نظیر بی‌آبی، شوری آب، فقر و کمبود امکانات فرهنگی و آموزشی در شهرستان آبادان و... بیان نوشته بود، بدون آنکه موضع‌گیری تبلیغی داشته باشد.

زیلابی در ادامه بیان داشت: آنچه مسلم است همواره در نقد نوعی عیب‌جویی نهفته که ممکن است برای برخی مسئولان هم خوشایند نباشد. اما شایسته است که دور از خیال‌ها و و گمان‌های امنیتی که ناگزیر، ماهیتا بدبینانه هستند، با استظهار از اصل برائت، در صدور حکم این اشخاص احترام به آزادی بیان، آزادی انتشار، مصونیت اصحاب قلم و فرهنگ نقد، مد نظر قرار بگیرد و اهالی فرهنگ و رسانه به این واسطه کنار گذاشته نشوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها