ممنوعیت حجاب در ایالت کارناتاکا در هند/ویدیو

حکومت‌ها در پوشش زنان خود را مجاز به دخالت می‌دانند اما این مداخله در پوشش مردان بسیار کمتر است. اخیرا دادگاه ایالت کارناتکا در هند،  پوشیدن حجاب برای دختران در مدارس این ایالت را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

حجم ویدیو: 9.85M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00

طبق حکم دادگاه ایالت کارناتکا در هند،  پوشیدن حجاب برای دختران در مدارس این ایالت تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد و در اکثر مدارس این منطقه، در هنگام ورود، دختران وادار به برداشتن روسری خود شدند.

 

بحث ممنوعیت حجاب در سراسر ایالت کارناتاکا هند از اول ژانویه و زمانی که دانشجویان مسلمان در کالج دولتی ناحیه اودوپی این ایالت روسری به سر کردند، آغاز شد. حجاب و دیگر نمادهای مذهبی در مدارس این ایالت ممنوع است.

پس از آن در جلسه‌ای که روز ۱۹ ژانویه بین مدیران مدرسه، مقامات دولتی، دانش آموزان و خانواده‌های آنها برگزار شد، نتیجه‌ای به دست نیامده و ۵ دانش آموز دختر در خارج از مدرسه دست به اعتراض زدند.

دولت ایالتی در ۲۶ ژانویه یک هیئت کارشناسی تشکیل داده تا زمان اعلام نظر این هیئت، دانش آموزان موظف‌اند قوانین را رعایت کرده و بدون حجاب وارد مدرسه شوند.

دانش‌آموزان مسلمان در ۳۱ ژانویه به دادگاه عالی کارناتاکا مراجعه و استدلال کردند که حجاب یک حق اساسی بوده که توسط قانون اساسی هند در نظر گرفته شده است.

دادگاه نیز اعلام کرده که تا رای نهایی در این زمینه، دانش‌آموزان نمی‌توانند با حجاب وارد مدارس شوند

به گزارش آناتولی، آریندام باغچی، سخنگوی وزارت امور خارجه هند اعلام کرد که موضوع ممنوعیت حجاب که اخیرا رسانه‌ای شده، در دادگاه عالی ایالت کارناتاکا در دست بررسی قضایی است و به اظهار نظر دیگران در مورد مسائل داخلی کشور وقعی نمی‌نهند.

به گزارش «تایمز آو ایندیا»، وی افزود: مسئله نوع پوشش در برخی موسسات آموزشی در کارناتاکا در دادگاه عالی این منطقه در حال بررسی قضایی است.

اظهارات باغچی یک روز پس از آن بیان می‌شود که کمیسیون بین‌المللی آزادی مذهبی آمریکا اعلام کرد که ممنوعیت حجاب در کارناتاکا "نقض آزادی مذهبی و تحقیر و به حاشیه راندن زنان و دختران است".

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها