در نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه مطرح شد؛

صدور حکم اعدام برای ۴ متهم پرونده مسمومیت با مشروبات تقلبی

در تحقیقات مشخص شد الکل‌های صنعتی خارج از شبکه از سوی فردی که کارگاه تولید اسپری مو داشته به فروش رسیده و با آن مشروبات الکلی و مسکر مسموم تهیه شده است.

صدور حکم اعدام برای ۴ متهم پرونده مسمومیت با مشروبات تقلبی

در این پرونده ۱۱ نفر به اتهام افساد فی‌الارض که منجر به فوت و آسیب جسمی شده بود، قرار جلب دادرسی و کیفرخواست قانونی صادر شد

 

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز ۴ مهر در پاسخ به سوالی درباره پرونده فوت ۱۷ نفر در استان البرز در پی مسمومیت ناشی از مصرف الکل گفت: در خرداد سال جاری به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف الکل ۱۷ نفر فوت کردند و ۱۹۲ نفر دچار آسیب‌دیدگی جسمی شدند و در این ارتباط ریاست قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی ۲۹ خرداد با اشاره به فوت، معلولیت، نابینایی به واسطه مسکر مسموم، دستورهای لازم برای پیگیری مجدانه صادر کرد.

سخنگوی قوه قضاییه

وی ادامه داد: در تحقیقات مشخص شد الکل‌های صنعتی خارج از شبکه از سوی فردی که کارگاه تولید اسپری مو داشته به فروش رسیده و با آن مشروبات الکلی و مسکر مسموم تهیه شده است.

 

ستایشی افزود: در این پرونده ۱۱ نفر به اتهام افساد فی‌الارض که منجر به فوت و آسیب جسمی شده بود، قرار جلب دادرسی و کیفرخواست قانونی صادر شد و به لحاظ حساسیت، این پرونده در دستور کار یکی از معاونان رئیس کل دادگستری استان البرز قرار گرفت و در شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی کرج مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت منجر به این شد که دادگاه در پرونده با رعایت مولفه‌های دقت، سرعت و صحت حکم شرعی و قانونی را صادر کرد.

 

وی توضیح داد: براساس حکم صادره متهمان ردیف اول تا چهارم به اعدام محکوم شدند و متهمان ردیف پنجم تا نهم هر یک به پنج سال حبس تعزیری و متهم ردیف دهم به سه سال حبس تعزیری و متهم ردیف یازدهم یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

 

ستایشی اظهار داشت: این حکم به متهمان و وکلای آنان ابلاغ شده و اگر مبادرت به فرجام خواهی کنند در دیوان عالی کشور رسیدگی خواهد شد.

 

در خردادماه سال جاری پس از صدور دستور شناسایی و بازداشت عوامل توزیع مشروبات الکلی به نیروی انتظامی، سه نفر از خرده فروشان مرتبط که نقش توزیع مشروبات الکلی دست ساز را داشتند در کمتر از ۲۴ ساعت با تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی استان شناسایی و بازداشت شدند.

 

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه در تحقیقات و بررسی انجام شده از این سه نفر، آن‌ها اعلام کردند که الکل‌های مذکور را به اسم اتانول از دو فروشنده تجهیزات پزشکی تهیه کرده و پس از ترکیب به فروش رسانده‌اند ادامه داد: در این خصوص با توجه به اعترافات بازداشت شدگان، بلافاصله دو فروشنده و همچنین فردی که نقش واسطه را داشته شناسایی و بازداشت شدند که تحقیقات تکمیلی به کارخانه‌ای در شهرک صنعتی اشتهارد منتهی شد که در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت دارد.

وی متذکر شد: مأموران پلیس آگاهی استان در نخستین ساعات بامداد با حضور در محل کارخانه، بیش از ۶۴۰۰ لیتر الکل آماده توزیع را قبل از عرضه کشف و ضبط کردند.

 

فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه صاحب کارخانه مذکور با ادعای تهیه محصولات آرایشی اقدام به اخذ الکل سهمیه‌ای می‌کرده است، گفت: این شخص با سوء استفاده از خلاءهای قانونی و نبود نظارت کافی، مبادرت به فروش غیرقانونی و خارج از شبکه الکل‌های واگذار شده می‌کرده است.

سازندگان مشروبات الکلی

پیش از این حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست شورای عالی قوه قضائیه به اتفاق رخ داده در استان البرز و فوت، معلولیت، نابینایی و مسمومیت تعدادی از افراد بواسطه مصرف مُسکر مسموم اشاره و ضمن تاکید بر برخورد با عوامل ترکیب الکل‌ها با محلول‌های دیگر و تولید و توزیع آن، خواستار بررسی موضوع و تعیین مجازات بازدارنده در مورد عوامل این واقعه شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها