با این تکنولوژی نامرئی شوید

تا به امروز تلاش‌های زیادی برای ساخت ابزار نامرئی کننده صورت گرفته که هرکدام مشکلات مخصوص به خودشان را داشتند، اما این شرکت بریتانیایی تسلیم شکست‌هایش نشد و به کارش ادامه داد تا اینکه بالاخره توانست چنین سپری را بسازد.

با این تکنولوژی نامرئی شوید

 

یک شرکت بریتانیایی به نام «اینویزیبیلیتی شیلد» (Invisibility Shield) توانسته سپری را توسعه دهد که نه در فیلم‌های تخیلی، بلکه در واقعیت شما را نامرئی می‌کند. اما این سپر چگونه می‌تواند چنین کاری را انجام دهد؟

سپر نامرئی کننده

این پروژه هم اکنون به دنبال جذب سرمایه از طریق صفحه‌اش در «Kickstarter» است و اگر از آن پشتیبانی کنید، اواخر ۲۰۲۲ یک سپر نامرئی‌کننده به شما تحویل داده می‌شود.

مهندسی دقیق سپر نامرئی کننده

تا به امروز تلاش‌های زیادی برای ساخت چنین ابزاری صورت گرفته که هرکدام مشکلات مخصوص به خودشان را داشتند، اما این شرکت بریتانیایی تسلیم شکست‌هایش نشد و به کارش ادامه داد تا اینکه بالاخره توانست چنین سپری را بسازد.

 

فناوری مورد استفاده برای این سپر عملکرد ساده‌ای دارد. یک «مجموعه لنزهای به دقت مهندسی شده»، نور را از سوژه پشت سپر منحرف و از ناظر (فرد روبه‌روی سپر) دور می‌کند. جهت‌گیری لنزها به صورت عمودی است تا زمانی که سوژه از پشت سپر عبور می‌کند، نور پخش شود. در ادامه نور پس زمینه سوژه به سمت ناظر می‌شکند تا ناظر قادر به دیدن فرد پشت سپر نباشد.

مهندسان پس از آزمایش اشکال، زوایا و عمق‌های مختلف و همچنین نحوه نصب آن‌ها، به روشی دست پیدا کردند که حتی برخلاف سازه‌های این سبکی، نیازی به رزین‌های سمی هم ندارد.

این سپر برای پس‌زمینه‌های یکنواخت و یکدست مثل چمن، شن و آسمان بهترین کارآیی را دارد، اما طبق ادعای سازنده‌اش، در مقابل دیوارها، خطوط روی زمین و ریل‌ها هم عملکرد مناسبی از خودش نشان می‌دهد.

در نهایت بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که این سپر به هیچ منبع نیرویی نیاز ندارد و با توجه به وزن ۴ کیلوگرمی‌اش، می‌توان به راحتی آن را حمل کرد. ضخامت این سپر هم به ۵ سانتی‌متر می‌رسد.

این کمپانی تا امروز نزدیک به ۴۰۰ سفارش برای این سپر دریافت کرده که در دسامبر ۲۰۲۲ در اختیار خریدارانش قرار می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها