پاسخ دادن به گوشی با پیراهن

پارچه آکوستیک که پاسخ دادن به گوشی با پیراهن‌ را ممکن می‌کند

پاسخ دادن به گوشی با پیراهن

پاسخ دادن به گوشی با پیراهن

 دانشمندان یک فناوری به نام «پارچه آکوستیک» را اختراع کرده‌اند که می‌تواند صدا را تشخیص داده و تولید کند. این پارچه می‌تواند ضربان قلب و تنفس را کنترل کرده و حتی امکان پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی را هم فراهم کند.

پارچه اکوستیک

لباس‌هایی که با پارچه آکوستیک تولید می‌شوند، می‌توانند به‌طور منظم ضربان قلب انسان و تنفس را با ثبت لرزش‌های روی پوست کنترل کنند. در نتیجه، این امکان فراهم می‌شود که به کمک لباس خود به تماس‌های تلفنی پاسخ دهیم و ارتباط برقرار کنیم. به عبارت دیگر، این لباس‌ها همانند نوعی سمعک برای ما عمل می‌کنند و در هر محیطی قابل استفاده‌اند.

وی یان، استادیار دانشگاه فناوری نانیانگ در سنگاپور و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: علاوه بر مزایای ذکر شده برای این فناوری پوشیدنی جذاب، می‌توان از آن در ساخت لباس برای فضانوردان نیز استفاده کرد. همچنین می‌توان این پارچه را در بدنه فضاپیماها ادغام کرد تا به صدای گرد و غبار اطراف گوش دهند. همچنین به علت دقت بسیار بالا، می‌توان این پارچه را در بافت ساختمان نیز به کار برد تا ترک‌ها و شکستگی‌ها را تشخیص دهد. حتی می‌توان از این فناوری پوشیدنی در بافت تور برای نظارت بر ماهی‌های خاص در اقیانوس استفاده کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها