اپل به درخواست مقامات چین، اپ «قرآن مجید» را از اپ استور این کشور حذف کرد

 اپل برنامه محبوب «قرآن مجید» (Quran Majeed) را که برای خواندن و گوش دادن به قرآن استفاده می‌شود، از اپ استور در چین حذف کرد.

اپل به درخواست مقامات چین، اپ «قرآن مجید» را از اپ استور این کشور حذف کرد

در حالی که دولت پکن اسلام را به عنوان یک دین رسمی در چین می‌شناسد، اپ قرآن به درخواست مقامات چین از اپ استور حذف شده است. طبق گزارشی جدید، اگرچه دولت چین نسبت به حذف این برنامه اظهارنظری نکرده، اما ظاهرا اپ قرآن مجید به علت اینکه حاوی متون مذهبی غیرقانونی بوده، از اپ استور حذف شده است.

از دسترس خارج شدن این اپ از اپ استور برای اولین بار توسط «سانسور اپل» گزارش شد، وب‌سایتی که اپ‌های اپ استور را در سراسر جهان تحت نظر دارد.

اپ استور

اپ قرآن مجید بطور رایگان در اختیار کاربران قرار دارد و طبق شرکت توسعه‌دهنده‌اش به نام «سرویس مدیریت دیتای پاکستان» (PDMS)، تا به امروز ۳۵ میلیون کاربر مسلمان در سراسر جهان از آن استفاده کرده‌اند.

طبق اعلام PDMS، اپل گفته این اپ بخاطر اینکه حاوی محتوایی است که به مستندات اضافه از سوی مقامات چینی نیاز دارد، آن را از اپ استور چین حذف کرده است. PDMS گفته برای رفع مشکلات، با «مدیریت فضای مجازی» چین صحبت می‌کند. به گفته PDMS، اپ قرآن مجید در چین نزدیک به یک میلیون کاربر دارد.

اگرچه اپل در حالت کلی می‌گوید مجبور به پیروی از قوانین محلی برای فعالیت است، اما هنوز نمی‌دانیم اپ قرآن PDMS کدام قانون را زیرپا گذاشته است.

چین یکی از بزرگترین بازارهای اپل در جهان محسوب می‌شود و البته بخش بزرگی از زنجیره تامین کوپرتینویی‌ها هم در این کشور قرار دارد، بنابراین باید از قوانین دولت چین پیروی کند. به تازگی مایکروسافت هم به علت سختگیری‌های دولت چین و عدم امکان پاسخگویی به درخواست‌ها پکن، تصمیم به توقف فعالیت شبکه اجتماعی لینکدین در این کشور گرفته است. اما اپل برنامه‌ای برای توقف فعالیت در چین ندارد چرا که نمی‌خواهد یکی از بزرگترین بازارهایش در دنیا را از دست بدهد

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها