راه اندازی سیستم های تلفنی ویپ چه فوایدی به دنبال دارد؟

 

 راه اندازی سیستم های تلفنی ویپ چه فوایدی به دنبال دارد؟ چه کاربردی در کسب و کارو بیزینس دارد؟ چگونه ویپ را راه اندازی کنیم؟ در عصری زندگی می کنیم که کسب و کارها و بیزینس ها در حال تغییر و تحول های مشتری مدارگونه می باشند.

این تغییرات با جایگزین کردن تلفن تجاری سنتی با سیستم هوشمند voip آغاز شده است. در صورتی که در حال حاضر تجارت شما وابسته به تلفن ثابت است با راه اندازی ویپ از امکانات جانبی بسیار زیاد آن همچون صرفه جویی و دسترسی آسان به تلفن مجازی بهرمند شوید.

در این مقاله تصمیم داریم با آموزش راه اندازی ویپ به عزیزانی که علاقه دارند از تلفن گویای هوشمند برای ارتباط بهتر با مشتریان خود استفاده کنند، کمک کنیم تا راحت تر این سیستم را راه اندازی کنند. با ما همراه شوید برای آموزش نکات قابل توجه در این زمینه.

تلفن ویپ چیست؟

همانطور که در مباحث قبلی برایتان به صورت کامل و مفصل توضیح دادیم که سیستم تلفن ویپ چیست. برای یاد آوری اشاره می کنیم که صوت و آوای انسان یک سیگنال آنالوگ است. به همین علت برای ارسال یک صدا لازم است در مبدا این سیگنال از آنالوگ به دیجیتال تبدیل شده و ارسال شود.

این که صدا باید برای انتقال از طریق ip pbx به بسته هایی از نوع دیتا تبدیل شود، این دیجیتالی شدن باید انجام شود. در راه اندازی تلفن ویپ باید گفت که از طرفی یک سیگنال دیجیتالی خیلی راحت تر و ساده تر قابل کنترل، فشرده سازی، مسیریابی، تبدیل شدن به فرمی مناسب، مقاومت در برابر نویز و… است.

از جهتی ویپ voip به نسبت سیستم تلفن سنتی از نظرهای مختلف دارای مزایای بسیار قابل توجهی است. همچون؛ عدم نیاز به سیکشی، وجود کنفرانس های صوتی تصویری، ادغام دستگاه تلفن با pc، امکان تماس خارج از سازمان به صورت رایگان، راحتی در گسترش، مدیریت آسانتر، کاهش هزینه ها و…

همانطور که در راه اندازی تلفن اینترنتی گفتیم این سرویس دارای مزایای بسیاری است که باعث می شود تا هر مدیری بخواهد از سیستم تلفن voip برای شرکت یا سازمان خود استفاده کند. اما با توجه به ساختار و ماهیت شبکه های ip لازم است که در راه اندازی ویپ بسیار فنی و دقیق عمل شود تا ریسک های امنیتی پایین آید. در بهترین حالت راه ندازی voip صورت پذیرد.

راه اندازی ویپ چگونه است؟

راه اندازی ویپ (VoIP) و تلفن ویپ قابلیت این را دارد که روش کار سیستم های تلفنی را کاملاً متحول نمایند و از طرفی شرکت های زیادی می باشند که سرویس ویپ ارائه میدهند و پیوسته هم در حال افزایش می باشند.

روش های برقراری ارتباط تلفنی در حال تغییر است، امروزه برای برقراری ارتباط تلفنی راه دور اغلب از تکنولوژی به نام ویپ VoIPاستفاده میشود. ویپ یک روش مناسب برای تبدیل سیگنال های آنالوگ صوت به داده های دیجیتال است که از طریق اینترنت منتقل میشوند.

امکان دارد از خود بپرسید که این امر چگونه میتواند مفید واقع شود. خوب، کافی است چند ثانیه راجع به آن فکر کنید، در صورتی که تبدیل سیگنال های آنالوگ به داده های دیجیتال ممکن باشد، ویپ میتواند یک ارتباط اینترنت استاندارد را به یک روش مجازاً رایگان برای برقرای ارتباطات تلفنی در هر جای دنیا تبدیل کند، فقط کافی است هزینه ISP را بپردازید. برای اطلاع از هزینه راه اندازی voip کلیک کنید.

برای راه اندازی یک مرکز تلفن دو راه حل وجود دارد؛ اول اینکه یک رایانه را به طور کامل به مرکز تلفن اختصاص دهید و دوم می توانید از یک ماشین مجازی روی یک سرور قوی کمک بگیرید. در این حالت با کمک برنامه های مجازی سازی مثل VMWare یا VirrtualBox ابتدا یک ماشین مجازی بسازید و سپس الستیکس را روی آن نصب کنید. بعد از اینکه فایل ISO را دانلود کردید در صورتی که یک رایانه مستقل را برای مرکز تلفن در نظر گرفته اید فایل را روی یک CD رایت کنید و پس از آن در بایوس، تنظیمات بوت را روی درایو نوری قرار دهید.

برای ماشین های مجازی نیازی به این کار نیست و می توانید به طور مستقیم آدرس فایل ISO را بدهید. در ادامه الستیکس را روی یک ماشین مجازی VMWare نصب می کنیم. در این توضیحات از نسخه 9٫0٫1 برنامه VMWare و نسخه 64 بیتی 2٫3 Elastix استفاده شده است. در صورتی که قصد استفاده حرفه ای دارید توصیه می شود به جای ماشین های مجازی از یک رایانه مستقل کمک بگیرید.

سانترال چیست؟

در ادامه مطلب آموزش راه اندازی ویپ لازم است چند سیستم توضیح داده شود یکی از آن ها سانترال است. به دستگاه یا سروری که در یک سازمان بین کارکنان ایجاد ارتباط کرده و موجب می شود روند برقراری ارتباط بهتر شود سانترال یا مرکز تلفن می گویند. تلفن سانترال به شما کمک می کند تا با ایجاد یک بستر مناسب خطوط تلفن شرکت یا اداره خود را بهتر مدیریت کنید. از مزایای سانترال می توان به هزینه و نیروی کار کمتر، پاسخ گویی بی وقفه، ارتباط مستمر و پیگیر با مشتریان و… اشاره کرد. برای اطلاع از هزینه راه اندازی voip با کارشناسان ماهان نت تماس بگیرید.

Issabel چیست؟

در راه اندازی سیستم voipاز آنجا که سیستم استریسک دارای نقاط ضعفی همچون نداشتن رابط کاربری و … بود در نهایت به دست تیم توسعه issabel تغییر کرد. سیستم تلفن ایزابل امروزه یک جایگزین قدرتمند برای سیستم تلفن استریسک محسوب می شود. تلفن ویپ ایزابل با نرم افزارهای مختلف و امکانات و توانایی های بیشتر یکی از محبوبترین سیستم های تلفن ویپvoip تبدیل شده است.اما تلفن ویپ چیست؟

Elastix چیست؟

در ادامه مقاله آموزش راه اندازی voip به نرم افزاری ماخذ آزاد که در جهت رشد سیستم تلفن voip برنامه ریزی شده است elastix می گویند. قالب این نرم افزار gnu/gpl است و توسط شرکت digium در سال 1999 به بازار ارائه شد. از علل محبوبیت elastix می توان به بی نیازی از نرم افزار خاص، رایگان بودن خدمات، استفاده اندک از سخت افزار، جابجایی راحت، نصب آسان و… اشاره کرد. با ما در آموزش راه اندازی ویپ همراه باشید.

 

راه اندازی ویپ تلفن IP و مقایسه آن با سیستم های تلفن قدیمی

برای راه اندازی و مقایسه تلفن های ویپ ادامه مقاله را از دست ندهید.

راه اندازی ویپ نصب و پیکربندی ساده تری نسبت به سیستم های تلفنی سنتی دارد

نرم افزار سیستم تلفنی ویپ بر روی یک کامپیوتر (به عنوان سرور)، نصب می شود و هرکسی می تواند آن را فرابگیرد و نصب و راه اندازی ویپ (VoIP) را پیکربندی کند. اگر سیستم های تلفنی قدیمی به خاطر پیچیدگی به یک نصاب آموزش دیده نیاز دارد.

مدیریت آسان به خاطر رابط گرافیکی تحت وب

یک سیستم تلفن آی پی، یک رابط گرافیکی تحت وب دارد که به شما اجازه می دهد با راه اندازی ویپ (VoIP)، سیستم تلفنی خود را از طریق آن به راحتی پیکربندی کنید. در سیستم های قدیمی استفاده از رابط های طراحی شده بسیار مشکل است. فقط نصاب های حرفه ای می توانند به طور موثر از آن استفاده کنند.

کاهش محسوس هزینه های تلفنی

با راه اندازی ویپ (VoIP) می توانید هزینه های تلفنی خود را کاهش داده و یا حتی به صفر برسانید. با راه اندازی تلفنIP برای مسافت های طولانی و تماس های بین المللی به راحتی می توانید شعب و دفاتر خود را توسط راه اندازی ویپ (VoIP) به هم متصل کرده و تماس های داخلی به داخلی و رایگان بین آن ها انجام دهید.

  عدم نیاز به سیم کشی مجزا و استفاده از شبکه کامپیوتری موجود

راه اندازی ویپ (VoIP) به شما اجازه می دهد گوشی تلفن های خود را به طور مستقیم به درگاه استاندارد شبکه کامپیوتری متصل کنید (این درگاه می تواند با نزدیک ترین کامپیوتر به اشتراک گذاشته شود)، تلفن های نرم افزاری هم می توانند بر روی کامپیوترهای شما نصب شوند، پس شما نیازی به نصب و نگهداری یک سیم کشی مجزا برای راه اندازی ویپ (VoIP) خود ندارید و با سیستم IP Phone شما انعطاف پذیری بیشتری برای اضافه کردن کاربران و داخلی های جدید دارید.

در ضمن در صورتی که به یک ساختمان جدید رفته اید و هنوز سیم کشی تلفنی انجام نداده اید می توانید تنها با با راه اندازی شبکه کامپیوتری در هزینه ها صرفه جویی کنید و با یک تیر دو نشان بزنید.

راه اندازی ویپ، توسعه آسان و افزایش ظرفیت

یک کامپیوتر استاندارد به عنوان سرور نرم افزار سیستم تلفنی و راه اندازی ویپ (VoIP)، می تواند به راحتی تعداد زیادی خطوط شهری و داخلی ها را مدیریت کند. پس می توانید بدون صرف هزینه برای خرید سخت افزار اضافی، شبکه تلفنی خود را از طریق راه اندازی ویپ (VoIP) گسترش دهید. در سیستم های تلفنی سنتی اضافه کردن خطوط تلفن بیشتر یا افزایش داخلی ها اغلب مستلزم ارتقاء سخت افزاری و خرید ماژول های گران قیمت است. حتی در بعضی از موارد ناچار هستید که یک سیستم تلفنی کاملاً جدید خریداری کنید.

استفاده آسان از تلفن های ویپ

معمولا تلفن های معمولی ویژگی های پیشرفته تلفنی را ندارند و استفاده از ویژگی های پیشــرفته تلفنی مثل کنفرانس، صندوق صوتی و… برروی آن ها دشـــوار است اگر با راه اندازی ویپ استفاده از انواع مختلف گوشی های IP Phone و یا نرم افزاری (Softphone) مبتنی بر پروتکل SIP، تمام ویژگی های تلفنی پیشرفته را خواهید داشت و به خاطر داشتن رابط گرافیکی سیستم تلفنــی ویپ (VoIP) کار کردن با آن ها بسیار ساده است.

راه اندازی ویپ همراه است باخدمات بهتر به مشتری و بهره وری بیشتر

از آنجایی که نرم افزار سیستم تلفنی و راه اندازی ویپ (VoIP) برروی کامپیوتر نصب می شود یکپارچه سازی آن با نرم افزارهای موجود در شرکت برای توسعه دهندگان بسیار راحتر است.

راه اندازی ویپ موجب کنترل و نظارت بهتر از طریق گزارشگیری پیشرفته

با راه اندازی ویپ (VoIP) و ذخیره شدن اطلاعات تماس های ورودی و خروجی در یک پایگاه داده روی سرور تلفنی ویپ، به شما اجازه می دهد یک گزارش پیشرفته از هزینه ها و ترافیک تماس به دست آورید.

استفاده از رومینگ بین الملل

با راه اندازی ویپ (VoIP) به خاطر استفاده از پروتکل SIP تماس ها درتمام نقاط دنیا قابل دریافت می باشند.

حفظ شماره داخلی در صورت جابه جایی

با راه اندازی ویپ (VoIP) کاربران می توانند در صورت تغییر مکان، دو شاخه دستگاه تلفن خود را به نزدیکترین پورت شبکه یا اینترنت متصل کرده و شماره داخلی خود را حفظ کنند و نیاز به هیچگونه تغییری در نرم افزار سیستم تلفنی نیست. در سیستم های تلفنی قدیمی حفظ شماره داخلی کاربر در صورت تغییر مکان به راحتی امکان پذیر نیست.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها