فرودگاه اربیل عراق اجازه فرود یک هواپیمای ایرانی را نداد

در فرودگاه بین المللی اربیل به یک هواپیمای ایرانی که قرار بود نخستین پرواز میان ارومیه و اربیل را انجام دهد، اجازه فرود داده نشد؛ دلیل این کار نیز عدم انجام برخی اقدامات لازم از سوی این هواپیما بود.

فرودگاه اربیل عراق اجازه فرود یک هواپیمای ایرانی را نداد

شفقنا- مدیر فرودگاه بین المللی مرکز اقلیم کردستان عراق از اقدام خود در ممانعت از فرود یک هواپیمای ایرانی خبر داده و دلیل این کار را نیز عدم انجام اقدامات لازم از سوی هواپیمای مذکور عنوان کرد.

 

به گزارش وبسایت شبکه تلویزیونی «کردستان تی وی»، مدیریت فرودگاه بین المللی اربیل بعد از ظهر امروز (دوشنبه) اجازه فرود یک هواپیمای ایرانی در این فرودگاه واقع در مرکز اقلیم کردستان در شمال عراق را نداد.

 

«احمد هوشیار»، مدیر فرودگاه بین المللی اربیل در گفت و گو با کردستان تی وی در این باره اظهار داشت: در فرودگاه بین المللی اربیل به یک هواپیمای ایرانی که قرار بود نخستین پرواز میان ارومیه و اربیل را انجام دهد، اجازه فرود داده نشد؛ دلیل این کار نیز عدم انجام برخی اقدامات لازم از سوی این هواپیما بود.

 

هوشیار در رابطه با اقداماتی که هواپیمای ایرانی باید انجام می داد نیز تصریح کرد: این اقدامات شامل ارائه اطلاعات کامل درباره هواپیما و مسافران و برخی اقدامات لازم دیگر بود با این حال این هواپیما از ارائه چنین اطلاعاتی به فرودگاه و انجام اقدامات خودداری کرد.

 

مدیر فرودگاه بین المللی اربیل همچنین تاکید کرد که از چهار روز پیش از این هواپیمای ایرانی، ارائه اطلاعات به عنوان یک روال قانونی و عادی را درخواست کرده بودند با این حال هواپیما از انجام چنین کاری خودداری کرده و به همین دلیل نیز فرودگاه اجازه فرود آن را نداده است.

 

این در حالی است که مراسم افتتاحیه پرواز هفتگی ارومیه به اربیل و بالعکس توسط شرکت هواپیمایی «پویا»، صبح امروز در فرودگاه بین المللی «شهید باکری» ارومیه و با حضور «جواد کرمی»، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی، «محمد علی نائل قراملکی»، مدیرکل فرودگاه های این استان و شمار دیگری از مسئولان برگزار شده بود.

 

در حاشیه این مراسم نیز، قراملکی اظهار داشت: برقرای پرواز مستقیم ارومیه – اربیل یکی از مطالبات مهم مردم استان آذربایجان غربی است که با توجه به پیگیری ها و هماهنگی های صورت گرفته، ارتباط هوایی این استان با اربیل عراق از طریق فرودگاه شهید باکری ارومیه برقرار شده و نخستین پرواز نیز امروز (سیزدهم تیر 1401) انجام می شود.

 

مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان غربی همچنین تصریح کرد: این پرواز‌ها هر هفته در روز‌های دوشنبه توسط شرکت هواپیمایی پویا انجام می شود و در ساعت 10 صبح از فرودگاه شهید باکری ارومیه به مقصد اربیل و پرواز برگشت نیز در همان روز ساعت 12 ظهر از فرودگاه اربیل انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها