پوتین سرانجام از روسیه می‌رود

به گزارش رسانه‌های روسیه، ولادیمیر پوتین به زودی این کشور را ترک می‌کند.

پوتین سرانجام از روسیه می‌رود

تلویزیون دولتی روسیه گزارش داد که ولادیمیر پوتین این هفته از دو کشور کوچک شوروی سابق در آسیای مرکزی بازدید خواهد کرد که اولین سفر رهبر روسیه به خارج از کشور پس از دستور حمله به اوکراین خواهد بود.

 تهاجم روسیه در ۲۴ فوریه هزاران نفر را کشته، میلیون ها نفر را آواره کرده و به تحریم های مالی شدید غرب منجر شده است که به گفته پوتین دلیلی برای ایجاد روابط تجاری قوی تر با دیگر قدرت ها مانند چین، هند و ایران است.

پاول زاروبین، خبرنگار شبکه تلویزیونی دولتی روسیه در کرملین، گفت که پوتین از تاجیکستان و ترکمنستان بازدید خواهد کرد و سپس با جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی برای گفتگو در مسکو دیدار خواهد کرد.

پوتین در دوشنبه با امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان، متحد نزدیک روسیه و با سابقه ترین حاکم یک کشور شوروی سابق، دیدار خواهد کرد. زاروبین گفت که وی در عشق آباد در اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله رهبران آذربایجان، قزاقستان، ایران و ترکمنستان شرکت خواهد کرد.

خبرگزاری ریا به نقل از والنتینا ماتوینکو، رئیس مجلس اعلای روسیه، روز یکشنبه به تلویزیون بلاروس گفت که پوتین همچنین قصد دارد در ۳۰ ژوئن(۹ تیر)و 1 ژوئیه(۱۰ تیر) از شهر گرودنو بلاروس بازدید کند تا در نشستی با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس شرکت کند.

 آخرین سفر رسمی پوتین به خارج از روسیه، دیدار از پکن در اوایل فوریه بود، جایی که او و رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، ساعاتی قبل از شرکت هر دو در مراسم افتتاحیه بازی های زمستانی المپیک، از معاهده دوستی "بدون محدودیت" رونمایی کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها