رهبر کره شمالی بخشی از موجودی داروهای شخصی خانواده‌اش را اهدا کرد

رهبر کره شمالی اعلام کرد که را برای مقابله با شیوع حاد بیماری که به گفته کارشناسان می‌تواند حصبه، اسهال خونی یا وبا باشد، اهدا می‌کند.

رهبر کره شمالی بخشی از موجودی داروهای شخصی خانواده‌اش را اهدا کرد

به گزارش دیلی تلگراف، تصویری از «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی منتشر شده که یک روپوش سفید آزمایشگاهی به تن دارد و به همراه همسرش «ری سول جو» مشغول بررسی جعبه‌های دارو از جمله سرم‌های نمکی نرمال سالین هستند؛ اقدامی که به گفته تحلیلگران تبلیغی برای تقویت حمایت‌ها از دولتش به شمار می‌رود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد، این داروها به افرادی تعلق می‌گیرد که در شهر "هائجو" واقع در جنوب غربی کشور گرفتار "یک پاندمی حاد روده‌ای" شده‌اند.

چنین بیماری‌هایی مرتبا در کره شمالی شیوع پیدا می‌کنند؛ کشوری که امکانات خوب تصفیه آب ندارد و زیرساخت‌های خدمات بهداشتی عمومی‌اش همچنان از اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی تا حد زیادی نامناسب مانده‌اند. این پاندمی در حالی رخ می‌دهد که کره شمالی با پاندمی کووید ۱۹ نیز در حال مبارزه است.

مشخص نیست که این پاندمی جدید چقدر جدی است اما ناظران خارجی می‌گویند کره شمالی از این فرصت برای تقویت وجه کیم جونگ اون به عنوان رهبری که به مردم کشورش اهمیت می‌دهد به منظور تقویت حمایت‌های عمومی برای غلبه بر سختی‌ها و مشکلات مرتبط با پاندمی استفاده می‌کند.

کیم جونگ اون ماه گذشته نیز اعلام کرده بود که بخشی از موجودی داروهای خانواده‌اش را برای بیماران کرونایی ارسال کرده است.

خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد که بیش از ۴.۵ میلیون تن از این کشور ۲۶ میلیون نفری به خاطر تب بی‌علت مریض شده‌اند اما تنها ۷۳ تن جان باخته‌اند.

کره شمالی به خاطر نبود کیت‌های آزمایش در این کشور تنها بخش کوچکی از این افراد را به عنوان موارد ابتلا به ویروس کرونا شناسایی کرده است. بسیاری از کارشناسان خارجی این آمار مرگ و میر در کره شمالی را زیر سوال برده‌اند و تاکید دارند که احتمالا آمار دقیق گزارش داده نمی‌شوند تا هیچ آسیب سیاسی به کیم جونگ اون وارد نشود.

همچنین رسانه رسمی کره‌شمالی گزارش داد که مشاوران کلیدی کیم از جمله خواهرش «کیم یو-جونگ» برای کمک به مردمی که گرفتار عفونت‌های جدید در جنوب‌غربی این کشور شده‌اند، دارو اهدا کردند. براساس این گزارش، کیم یو-جونگ که معاون دپارتمان کمیته مرکزی حزب کارگران کره است و دیگر مقامات سرشناس از کمیته‌های اصلی حزب در اداراتشان خواسته‌اند تا این داروهای آماده شده را ارسال کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها