مسکو طالبان را به رسمیت خواهد شناخت

کابلوف: طالبان مایل به همکاری با روسیه و کار در راستای قوانین پذیرفته شده بین‌المللی است

مسکو طالبان را به رسمیت خواهد شناخت

مسکو طالبان را به رسمیت خواهد شناخت

 

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان اعلام داشت که مسکو ممکن است دولت موقت طالبان را به رسمیت شناخته و کمک‌هایی را به افغانستان ارسال کند.

 

کابلوف در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون روسیه گفت که مسکو بدون توجه به نظر ایالات متحده یا هر کشور دیگری درباره به رسمیت شناختن دولت طالبان در افغانستان تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 

کابلوف گفت: «چنین چشم‌اندازهایی وجود دارد. شرایط توسط رئیس جمهوری روسیه [ولادیمیر پوتین] و وزیر امور خارجه [سرگئی لاوروف] توضیح داده شد. حکومت قومی سیاسی فراگیر در افغانستان باید اولین گام برای این باشد. ما این را پنهان نمی‌کنیم و این را صریح به شرکای افغان خود می‌گوییم. به محض این که این اتفاق بیفتد، مبنای یک بحث جدی وجود خواهد داشت. ما بدون در نظر داشت خواست آمریکا اقدام خواهیم کرد.»

او گفت که طالبان مایل به همکاری با روسیه و تعامل در راستای قوانین پذیرفته شده بین‌المللی است.

کابلوف با بیان‌ این که معاون وزیر تجارت دولت طالبان به مسکو سفر خواهد کرد، افزود که افغانستان خواهان خرید برخی از محصولات است و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اجازه داده که غلات برای افغانستان ذخیره شود.

از زمان سقوط حکومت پیشین افغانستان که مورد حمایت آمریکا و کشورهای عضو ناتو بود، تاکنون هیچ کشوری حکومت موقت طالبان را به رسمیت نشناخته است.

در چنین شرایطی بسیاری از سازمان‌های امدادی نیز تاکنون دسترسی افغانستان تحت سلطه دولت موقت طالبان به میلیاردها دلار بودجه را قطع کرده‌اند و در غیاب عملیات امدادرسانی زندگی بسیاری از مردم افغانستان با مشکلات جدی مواجه شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها