کشتی های پوتین هدف آمریکا قرار گرفت

دولت آمریکا کشتی های تفریحی پوتین را هدف دور جدید تحریم های خود قرار داد.

کشتی های پوتین هدف آمریکا قرار گرفت

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

دولت بایدن روز پنجشنبه مجموعه‌ای از تحریم‌های جدید را با هدف مجازات روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین، با اهدافی از جمله تحریم و هدف قرار دادن چندین قایق تفریحی مرتبط با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و همچنین یک الیگارش روسی که ریاست بزرگ ترین شرکت تولید کننده فولاد در روسیه را بر عهده دارد، صادر کرد.  همچنین یک نوازنده ویولن سل که به عنوان واسطه برای رهبر روسیه عمل می کند نیز در فهرست تحریم ها دیده می شود.

 ایالات متحده و سایر کشورهای غربی از زمان حمله به روسیه تحریم های بی سابقه ای را علیه اقتصاد روسیه اعمال کرده اند و واشنگتن متعهد شده است تا زمانی که جنگ ادامه دارد اقدامات بیشتری انجام دهد.

 جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در ماه مارس گفت که ایالات متحده برای مصادره قایق‌های تفریحی، آپارتمان‌های لوکس و جت‌های شخصی روس‌های ثروتمند که با پوتین ارتباط دارند، تلاش خواهد کرد.

 وزارت خزانه داری ایالات متحده روز پنجشنبه دو کشتی به نام های Graceful با پرچم روسیه و Olympia با پرچم جزایر کیمن را به عنوان اموالی که پوتین در آنها ذینفع است شناسایی کرد.  وزارت خزانه داری گفت که رئیس جمهور روسیه که یک روز پس از حمله به اوکراین در 24 فوریه در لیست سیاه قرار گرفت، سفرهای متعددی با قایق های تفریحی انجام داده است، از جمله سفری که در دریای سیاه با الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در سال گذشته انجام داده است.

این سازمان همچنین دو قایق تفریحی دیگر به نام‌های شلست و نگا را شناسایی کرد که توسط پوتین استفاده می‌شد و متعلق به یک شرکت روسی تحریم شده بود.

 دولت بایدن همچنین سرگئی رولدوگین، نوازنده ویولن سل و رهبر ارکستر را که قبلاً به دلیل ارتباط با پوتین تحت تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفته بود را به فهرست افراد تحریم شده خود اضافه کرد و گفت که رولدوگین "بخشی از سیستمی است که ثروت پوتین را مدیریت می کند."  این دستور دارایی های رولدوگین در ایالات متحده را مسدود کرد و افراد آمریکایی را از معامله با آنها منع کرد.

 پوتین در سال 2016 پس از افشای نام رولدوگین در «اسناد پاناما» از وی دفاع کرد و منکر وجود هرگونه فساد در مورد مشارکت دوستش در شرکت‌های برون مرزی شد.

 وزارت امور خارجه آمریکا همچنین پنج الیگارش روسی و اعضای نخبگان این کشور از جمله الکسی مورداشوف، یکی از ثروتمندترین افراد روسیه را تحریم کرد.

 این اقدام مرداشوف، اعضای خانواده و شرکت‌هایش از جمله Severstal (CHMF.MM)، یک تولیدکننده بزرگ فولاد و معدنچی طلا Nord Gold را در لیست سیاه قرار می‌دهد.  Severstal و نمایندگان مورداشوف بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.  Nord Gold نیز به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

 وزارت امور خارجه همچنین ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه را تحریم کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها