مشهورترین چهره اپوزوسیون روسیه:

من مسموم شده‌ام

الکسی ناوالنی، مشهورترین چهره اپوزوسیون روسیه، گفته است علت بیماری ناگهانی او حساسیت نبوده است. پزشک شخصی او گفته احتمال مسمومیت را بر اساس آنچه از پشت یک در دیده است مطرح می‌کند.

من مسموم شده‌ام

مستقل آنلاین: سرویس ترجمه / امیرحسین نظری: آلکسی ناوالنی، وبلاگ نویس اهل روسیه، در یک پست وبلاگ نوشت: «من هیچگاه حساسیت نداشتم، نه به غذا، نه به گرده، نه به هیچ چیز دیگر». مخالف 43 ساله دولت پوتین، هنگامی که از زندان به بیمارستان برده شد، تورم صورت، مشکلات چشمی و التهاب پوستی داشت. او به دلیل ساماندهی تظاهرات غیرمجاز در زندان به‌سر می‌برد. پزشک او بیان کرد که علت این بیماری یک عامل مسمومیت‌زا بوده است. پس از مدتی آقای ناوالنی، از بیمارستان به زندان منتقل شد.

در بیانیه‌ای که ناوالنی در سلول زندان خود در وبلاگش منتشر کرد، نوشته هیچگاه به چیزی حساسیت نداشته است. او اضافه می‌کند همسرش از حساسیت رنج می‌برد و بنابراین او کاملا مطلع است آلرژی چه علائمی دارد. او در ادامه نوشته: «شب از خواب بیدار شدم و صورتم ، گوشم و گردنم شدیدا می‌سوخت. احساس می‌کردم پشم شیشه به صورتم مالیده شده است. همان زمان تصور کردم، که شاید مسموم شده‌ام».

صبح آن روز، آقای ناوالنی به بیمارستان فرستاده شد و پزشکان متوجه تماس او با اگزما شدند. آقای ناوالنی در وبلاگش نوشته که تشخیص پزشکی بیماری او به وکلا و پزشکانش داده نشد و یک نسخه گزارش درخصوص بیماری او در خبرگزاری روسی اینترفاکس منتشر شد که خود او از آن بی‌خبر بود.

آقای ناوالنی ادعا کرد، ماموران پلیسی که در بیمارستان او را همراهی می‌کردند، طوری رفتار می‌کردند که گویی چیزی برای قایم کردن دارند. علی رغم اینکه او بیان کرده است پلیس محلی چیزی از او مخفی می‌کرد می‌گوید مطمئن است که پلیس محلی او را مسموم نکرده، چرا که «آنها نیز از دیدن وضعیت من شوکه شده بودند». اما او می‌گوید احتمالا این کار مسئولان دولتی است.

پزشک آقای ناوالنی، آناستازیا واسیلیوا، پیش از این به خبرگزاری فرانسه گفته بود آلرژی نامیدن این پدیده عجیب است و ناوالنی نیاز دارد تحت نظارت پزشک باشد و اجازه تماس با خانواده‌اش را داشته باشد.

در یک پست فیس‌بوکی، خانم واسیلیوا از اینکه اجازه ملاقات با ناوالنی را ندارد شکایت کرده است. او گفته احتمال مسمومیت را بر اساس آنچه از پشت یک در دیده است مطرح می‌کند. با این وجود تیم پزشکی مداوا کننده گفته‌اند، اجازه دسترسی به او را داشته‌اند و نمونه‌هایی از مو و لباس او را به صورت مجزا برای آزمایش فرستاده‌اند. ناوالنی هفته پیش برای ساماندهی تظاهرات غیرقانونی که یکشنبه اتفاق افتاد بازداشت شد. درهمین راستا نزدیک به 1400 نفر دیگر نیز برای اعتراض به حذف کاندیداهای مخالف در انتخابات بازداشت شدند. اگرچه هنوز ثابت نشده است که آقای ناوالنی مسموم شده است و به نظر می‌رسد مسائل ضد ونقیض بسیاری در روایت او و وکلایش وجود دارد، هواداران ناوالنی نگران وضعیت جسمی او هستند. دو سال پیش نیز، فردی مایع ضدعفونی سبز درخشان در صورت او ریخت و باعث آسیب به چشم راست او شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها