کرونا بار دیگر به اروپا برگشت؛صدها پرواز لغو شد

با شیوع مجدد کرونا در اروپا بسیاری از شرکت های هواپیمایی به دلیل ابتلای کارمندان خود،پرواز های خود را لغو کردند.

کرونا بار دیگر به اروپا برگشت؛صدها پرواز لغو شد

به گزارش مستقل آنلاین روزنامه گاردین نوشت:

ایزی جت و بریتیش ایرویز مجبور به لغو پروازهایشان به دلیل افزایش مبتلایان به کووید-19 در میان کارکنان شده‌اند که نشان دهنده افزایش تعداد مبتلایان در بریتانیا پس از حذف محدودیت‌های کرونایی است.

 ایزی جت از روز جمعه ۲۲۲ پرواز خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو کرده است. این شرکت گفت که تلاش‌هایی برای جبران کمبود کارکنان با انجام داده است، اما ناچار شده تمام پروازهای خود را لغو کند.

 در مجموع ۶۲ پرواز در روز دوشنبه لغو شده است. سخنگوی easyJet گفت: "در نتیجه افزایش مبتلایان به کرونا در سراسر اروپا، ایزی‌جت مانند همه مشاغل، سطوح بالاتر از حد معمول بیماری کارکنان را تجربه می کند.

 وی در تشریح این برنامه گفت:ما 62 پرواز را برای [دوشنبه] به مقصد و از بریتانیا لغو کردیم که نشان دهنده بخش کوچکی از کل برنامه پروازی [دوشنبه] است که قرار بود بیش از ۱۶۴۵ پرواز باشد.  ما اکثر این موارد را [شنبه] لغو کردیم.»

 بریتیش ایرویز هم حدود ۱۰۰ پرواز را لغو کرده است، اگرچه تنها حدود ۵ پرواز در لحظه آخر لغو مستقیماً به غیبت کارکنان مربوط می شود.  مابقی لغوها قبلاً به دلایل مختلف انجام شده بود و این شرکت هواپیمایی قصد داشت لغو پروازها را در مسیرهای پر تردد مانند پاریس و مادرید حفظ کند.

 دولت انگلیس گزارش داده است که به طور میانگین روزانه ۸۴۰۰۰ نفر در هفته منتهی به هفته آخر مارس به ویروس کرونا مبتلا شده اند، اما داده های جداگانه از اداره آمار ملی (ONS) در هفته گذشته نشان می دهد که از هر 13 نفر یک نفر در بریتانیا به کرونا آلوده شده که یک رکورد بی سابقه است.

 ONS گفت که افزایش ابتلاها به نوع BA.2 اومیکرون بوده است، در حالی که حذف محدودیت ها و بازگشت به رفتارهای قبل از همه گیری مانند معاشرت در گروه های بزرگتر و استفاده کمتر ماسک نیز توسط برخی از پزشکان از دلایل بالا رفتن آمار مبتلایان ذکر شده است.

 سخنگوی بریتیش ایرویز که متعلق به گروه بین المللی خطوط هوایی FTSE 100 است، گفت: «ما مانند هر تجارت دیگری از آن مصون نیستیم».

 برخی از مسافران گزارش دادند که بدون هیچ توضیحی یا مسیر جایگزینی برای خانه توسط شرکت هواپیمایی در خارج از کشور گیر کرده اند.  این اتفاق پس از آن رخ می دهد که مسافران صبح روز یکشنبه همزمان با آغاز تعطیلات عید پاک در فرودگاه هیترو در صف های طولانی گیر افتاده بودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها