بایدن:ناتو مقدس است،پوتین به خاک ناتو حتی فکر هم نکند

جو بایدن در سخنرانی خود پوتین را تهدید کرد و گفت حتی به 1 اینچی ناتو هم نباید فکر کند.

بایدن:ناتو مقدس است،پوتین به خاک ناتو حتی فکر هم نکند

جو بایدن در سخنرانی شب گذشته به صراحت به روسیه درباره گسترش جنگ خود در خاک ناتو هشدار داد.  بایدن گفت: «حتی به حرکت یک اینچی به سمت خاک ناتو فکر نکنید.  غرب اکنون متحدتر از همیشه است.» بایدن ابتدای این سخنرانی بر پیوند "مقدس" ائتلاف نظامی ناتو تاکید کرده بود که چندین کشور همسایه اوکراین را به ایالات متحده متصل می کند.

رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در ورشو به همتای لهستانی خود، آندری دودا گفت: «ما ماده 5 پیمان ناتو را به عنوان یک تعهد مقدس در نظر می گیریم، تعهد مقدسی که به همه اعضای ناتو مربوط می شود.»

وی تاکید کرد: من مطمئن هستم که ولادیمیر پوتین روی توانایی تقسیم ناتو، جدا کردن جناح شرقی از غرب و جدا کردن کشورها بر اساس تاریخ گذشته حساب می کرد.  اما او نتوانسته است این کار را انجام دهد.  همه با هم مانده ایم و بسیار مهم است که ما هماهنگ قدم برداریم.

رئیس جمهور آمریکا گفت: امروز روسیه دموکراسی را خفه کرده است و به دنبال این کار در جاهای دیگر است، نه فقط در سرزمین خود بلکه با ادعای دروغین همبستگی قومی، کشورهای همسایه را نیز زیر سوال برده است.

حدود یک ساعت قبل از آن بایدن، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع، با همتایان اوکراینی از جمله دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه و الکسی رزنیکوف، رئیس دفاع، در هتل ماریوت در مرکز ورشو نشست کوتاهی داشتند.

 در استادیوم نارودوی، استادیوم فوتبالی که به مرکز پناهندگان تبدیل شده است، بایدن همچنین با تعدادی از افرادی که برای فرار از جنگ در اوکراین از مرز به لهستان گریخته اند، و همچنین با داوطلبانی که برای تهیه غذا برای آنها کار می کردند، ملاقات کرد.

 بایدن در پاسخ به این سوال خبرنگاران که دیدن پناهجویان اوکراینی در استادیوم نارودوی چه چیزی او را در برخورد با ولادیمیر پوتین به فکر انداخت، بایدن پاسخ داد: "او یک قصاب است."

 3.5 میلیون اوکراینی از زمان شروع جنگ کشور خود را ترک کرده اند، که تخمین زده می شود از این تعداد 2.2 میلیون در لهستان سرپناهی پیدا کرده اند، که موضع خوشامدگویی دولت محافظه کار لهستان به شدت با بی میلی آن ها برای پذیرش افرادی که از جنگ در سوریه شش سال پیش گریخته اند، در تضاد است.

 دودا، رئیس جمهور لهستان، از حزب ملی-محافظه کار قانون و عدالت، روز شنبه گفت: ما نمی خواهیم آنها را پناهنده بنامیم.  آنها میهمانان ما، برادران ما، همسایگان ما از اوکراین هستند که امروز در شرایط بسیار سختی قرار دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها