واشنگتن:

برای مجازات روسیه احیای برجام را سرعت می‌بخشیم

واشنگتن آماده سرعت بخشیدن به احیای توافق هسته ای با ایران با هدف مجازات روسیه است

برای مجازات روسیه احیای برجام را سرعت می‌بخشیم

برای مجازات روسیه احیای برجام را سرعت می‌بخشیم

اینترفکس نوشت: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو در احیای برجام که راه را برای بازار جهانی نفت ایران باز می کند، به دنبال منافع خودخواهانه نیست. او افزود که واشنگتن آماده سرعت بخشیدن به احیای توافق هسته ای با ایران با هدف مجازات روسیه است. 

لاوروف در پاسخ به سئوالی درمورد اینکه آیا احیای برجام با توجه به بازگشت نفت ایران به بازار به نفع روسیه است؟، گفت: ما هرگز به دوستان خود در عرصه سیاست خیانت نمی‌کنیم. ونزوئلا دوست ما است و ایران کشوری است که به ما بسیار نزدیک است.

وی افزود: «شما ببینید که آنها [آمریکایی‌ها] واقعاً چه می‌کنند، تلاش می‌کنند با روسیه دشمنی کنند و به آن درس عبرت بدهند. آه، خوب، چه رژیم کاراکاس باشد. چه ایران باشد، فقط می خواهند هر چه سریعتر برنامه را احیا کنند تا روسیه را مجازات کنند.»

لاوروف اضافه کرد: آمریکایی‌ها در مورد نفت و گاز با عربستان سعودی، امارات و قطر تماس گرفته‌اند. همه این کشورها، درست مانند ونزوئلا و ایران، به صراحت گفتند: وقتی درباره مسائل مربوط به ظهور بازیگران جدید در بازار نفت بحث می‌کنیم، همه ما به فرمت اوپک پلاس متعهد هستیم، جایی که سهمیه‌های هر بازیگری مورد بحث و توافق قرار می‌گیرد.»

لاوروف گفت: «در حال حاضر، دلیلی نمی بینم که باور کنم این مکانیسم ممکن است به نحوی از بین برود. هیچ کس علاقه ای به آن ندارد.»/انتخاب 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها