خطابه هیتلری پوتین برای مردم روسیه/ویدیو

نطق پوتین در رسانه‌ها به ادبیات هیتلری تشبیه شده و در آن هر کس را که مانند او فکر نمی‌کند، خائن خواند و وعده داد مردم روسیه آنان را دفع خواهند کرد.

حجم ویدیو: 1.61M | مدت زمان ویدیو: 00:02:09

خطابه پوتین برای مردم روسیه

مترجم: سودابه قیصری

 «بله، البته آنان (غربی‌ها) روی به اصطلاح ستون پنجم حساب می‌کنند؛ بر خائنان وطن‌فروش. 

 روی آنانی حساب می‌کنند که اینجا، در کشور ما پول در میارن اما آنجا زندگی می‌کنند و منظورم کسانی نیست که در جغرافیای آنجا زندگی می‌کنند ‌بلکه کسانیست که فکرشان آنجا سیر می‌کند. 

من ابدا کسانی را که ویلایی در میامی یا در ریویرای فرانسه دارند و نمی‌توانند بدون خوردن جگر اردک، صدف یا به اصطلاح آزادی‌های جنسیتی سر کنند قضاوت نمی‌کنم.

 آنان مساله ما نیستند، بلکه در واقع مساله ما بسیاری از کسانی‌اند که ذاتاً ‌از نظر فکری و عقیدتی مثل غربی‌ها فکر می‌کنند، نه مثل مردم اینجا، نه چون مردم‌ ما، نه چون روس‌ها. 

از نظر خودشان، آنان تصور می‌کنند، تصور می‌کنند به طبقه‌ای بالاتر تعلق دارند، به نژادی برتر از ما. 

چنین افرادی اگر بهشون اجازه بدهند که توی راهروی بالاترین طبقه بنشینند، ‌حاضرند مادر خودشان را بفروشند.

 می‌خواهند مثل آن طبقه باشند و به هر طریقی از آنان تقلید کنند. اما فراموش می‌کنند یا اصلا نمی‌‌فهمند که اگر این به اصطلاح طبقه برتر به آنان نیاز دارد، فقط برای اینست که ازشان استفاده کند، تا از آنان برای واردکردن نهایت آسیب به مردم ما استفاده کند.

‌کل غرب می‌کوشد تا در جامعه ما شکاف و چند دستگی ایجاد کند، با گمانه‌زنی درباره میزان تلفات جنگی ما و پیامدهای اقتصادی- اجتماعی تحریم‌ها، به رویارویی و درگیری داخلی در روسیه دامن بزند و با استفاده از ستون پنجم خود به اهدافش دست یابد و تنها یک هدف را دنبال می‌کنند ‌-قبلا هم گفته‌ام- نابودی روسیه. 

اما هر کسی، حتی بیش از همه مردم روسیه قادر به تشخیص و تمیز وطن‌پرستان واقعی از خائنان و فرومایگان است و به راحتی آنان را چون پشه‌ای که اتفاقی وارد دهانشان شده به بیرون تف می‌کنند. 

‌به این باور رسیده‌ام که سم‌زدایی طبیعی و الزامی جامعه، فقط و فقط کشور ما را قوی‌تر می‌کند، اتحاد، انسجام و اشتیاق ما را برای پاسخ و واکنش به هر چالشی بیشتر می‌کند.»/پایان خطابه پوتین

 

 پوتین به راحتی الیگارش‌ها و خانواده خودش را که در خارج زندگی می‌کنند مستثنا کرد و برای مردم روسیه خط‌ و نشان کشید آن‌هم با ادبیاتی هیتلری. بیخود نیست مردم روسیه به شکل گله‌ای کشور را ترک می‌کنند.

هر دو طرف جنگ در اوکراین یکدیگر را حامی نازیسم می‌خوانند اما به نظر می‌رسد این نطق پوتین بیش از هر چیز او را شبیه به هیتلر می‌نمایاند. شاید سرنوشت تلخ خودخواسته‌ای در انتظار روسیه باشد و دومین قدرت برتر نظامی دنیا، به مرحله‌ای از افول در تمام عرصه‌ها برسد. همانند آلمان هیتلری در پایان جنگ دوم جهانی. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها