ثبت نام ۴۰۰۰۰ سوری برای سفر به اوکراین و جنگ برای روسیه

یک مقام مطلع روز سه شنبه گفت که روسیه فهرستی از ۴۰/۰۰۰ جنگجوی ارتش سوریه و شبه نظامیان متحد آن را تهیه کرده است تا برای استقرار در اوکراین در حالت آماده باش قرار گیرند.

ثبت نام ۴۰۰۰۰ سوری برای سفر به اوکراین و جنگ برای روسیه

ثبت نام ۴۰۰۰۰ سوری برای سفر به اوکراین و جنگ برای روسیه 

 

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، بیش از ۴۰۰۰۰ سوری برای سفر به اوکراین و جنگ برای روسیه ثبت نام کرده‌اند.

 

فرانس ۲۴ نوشت؛  کرملین هفته گذشته اعلام کرد که داوطلبان، از جمله از سوریه، برای جنگ در کنار ارتش روسیه در اوکراین استقبال می‌کنند.

داوطلبان روسی در جنگ اوکراین

 دیده بان حقوق بشر سوریه و فعالان گفتند افسران روسی با هماهنگی ارتش سوریه و شبه نظامیان متحد، دفاتر ثبت نام را در مناطق تحت کنترل رژیم ایجاد کرده اند.

 

 رامی عبدالرحمن، رئیس این ناظر مستقر در بریتانیا، گفت: «بیش از ۴۰/۰۰۰ سوری تاکنون برای جنگ در کنار روسیه در اوکراین ثبت نام کرده اند.

 

 مسکو در حال استخدام سوری هایی است که در جریان جنگ داخلی ۱۱ ساله سوریه تجربه رزمی کسب کرده اند تا تهاجم به اوکراین را که در ۲۴ فوریه آغاز کرد، تقویت کند.

 

 عبدالرحمن گفت که افسران روسی که به عنوان بخشی از نیرویی که مسکو در سال ۲۰۱۵ برای حمایت از دمشق به سوریه فرستاده بودند، ۲۲۰۰۰ نفر از آنها را تأیید کردند.

 

 این جنگجویان یا جنگجویان برگرفته از ارتش یا شبه نظامیان طرفدار حکومت بشار اسد هستند که تجربه جنگ خیابانی دارند و آموزش های روسیه را دیده اند.

 

 رصدخانه گزارش داد، در کشوری که سربازان بین ۱۵ تا ۳۵ دلار در ماه حقوق می‌گیرند، روسیه به آنها وعده داده است که ۱۱۰۰ دلار حقوق برای جنگ در اوکراین دریافت کنند.

 

 آنها همچنین مستحق دریافت غرامت ۷۷۰۰ دلاری برای جراحات و خانواده هایشان تا ۱۶/۵۰۰ دلار در صورت کشته شدن در جنگ هستند.

 

 مقام مطلع گفت که ۱۸۰۰۰ مرد دیگر در حزب حاکم بعث سوریه ثبت نام کرده بودند و توسط گروه واگنر، یک پیمانکار نظامی خصوصی روسی که با کرملین ارتباط دارد، بررسی خواهند شد.

 

 معضل بیکاری 

 

 دیده بان گفت که هنوز هیچ گزارش تایید شده ای مبنی بر خروج نیروهای سوری به اوکراین ندارد.

 

 عبدالرحمن گفت که روسیه نیروهای ارتش سوریه را از لشکر ۲۵ نیروی ماموریت ویژه، که زمانی بیشتر به عنوان "نیروهای ببر" شناخته می شد، و از لشکر ۵ که توسط روسیه اداره می شد، جذب کرده است.

 

 مبارزان گروه فلسطینی لیوا القدس و شاخه نظامی حزب بعث نیز در این ماموریت نام نویسی کرده بودند.

 

 یک نماینده دولت سوریه خبر اقدام برای استخدام را رد کرد.

 

 عمر رحمون از کمیته آشتی ملی به خبرگزاری فرانسه گفت: «تاکنون هیچ نامی نوشته نشده است، هیچ سربازی در هیچ مرکزی ثبت نشده است و یا کسی برای جنگیدن در اوکراین به روسیه سفر نکرده است».

 

 مزدوران سوری قبلاً در طرف های مخالف درگیری های خارجی در لیبی و قره باغ کوهستانی جنگیده اند.

 

 بیش از یک دهه جنگ 90 درصد از جمعیت را به سمت فقر سوق داده است، عاملی که به گفته سوری ها برای حقیقت و عدالت عامل کلیدی در جذب نیرو بوده است.

 

 یک سرباز سوری در این ماه به این گروه فعال گفت که برای جنگ در اوکراین ثبت نام کرده است زیرا پس از پایان خدمت سربازی نتوانسته شغلی پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها