لاوروف: نه به اروپا حمله می‌کنیم نه جنگ هسته‌ای خواهیم داشت!

لاوروف وزیر خارجه روسیه که هنوز تکذیب می‌کند گفت: «ما برنامه‌ای برای حمله به اروپا و بالتیک نداریم»!نمی‌خواهم به آغاز جنگ هسته‌ای باور داشته باشم و باور هم ندارم.

حجم ویدیو: 5.24M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00

 

 زمانی که مقامات غربی می‌گفتند کرملین قصد حمله به اوکراین را دارد می‌گفت: "این‌ها تبلیغات غرب است و ما هرگز به اوکراین حمله نمی‌کنیم"! 

 

امروز سرگئی لاوروف، وزیر خارجه فدراسیون روسیه گفته است حرف‌های لیز تراس که می‌گوید در صورت سقوط اوکراین ما به لهستان و سایر بخش‌های اروپا از جمله بالتیک حمله می‌کنیم تبلیغات جعلی انگلیسی است! 

وی گفت: «ما برنامه‌ای برای حمله به اروپا و بالتیک نداریم»!

لاوروف بعد از دیدار با همتای اوکراینی خود در آنتالیا گفت: ارسال تسلیحات به کی‌یف خطرناک است؛ عملیات روسیه در اوکراین طبق برنامه پیش می‌رود.

لاوروف تصریح کرد: جایگزینی برای مذاکرات با اوکراین در بلاروس وجود ندارد. ارسال تسلیحات به اوکراین خطرناک است. کسانی که تسلیحات به اوکراین می‌فرستند و مزدوران را به این کشور اعزام می‌کنند، باید مسئولیت اقدامات خود را درک کنند. مسکو قصد حمله به سایر کشورها را ندارد و به اوکراین نیز حمله نکرده است.

 

وی اضافه کرد: عملیات روسیه در اوکراین طبق برنامه پیش می‌رود. اخبار رسانه‌ها درباره زایشگاه ماریوپل دستکاری شده است. مدت‌هاست که در این مرکز هیچ بیمار و کارمندی نیست و ساختمان آن پایگاه افراط‌گرایان اوکراینی است.

 

این مقام روسیه ادامه داد: مذاکرات میان پوتین و زلنسکی نباید دیداری برای صرفاً دیدار باشد. روسیه اطلاعاتی در مورد استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی در اوکراین ندارد.

 

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: البته، واقعیات در مورد آنچه که پنتاگون در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی ِایجاد شده با پول ایالات متحده انجام می‌دهد و استفاده از خاک اوکراین برای آزمایش پاتوژن‌هایی که بعداً می توانند برای تولید سلاح‌های بیولوژیکی استفاده شوند، بسیار شرم آور و خشمگین کننده هستند.

 

سرگئی لاوروف تصریح کرد: نمی‌خواهم به آغاز جنگ هسته‌ای باور داشته باشم و باور هم ندارم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها