گروسی شنبه به تهران می‌آید

گروسی روز شنبه به تهران سفر خواهد کرد و با اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و دیگر مقامات کشورمان دیدار می‌کند.

گروسی شنبه به تهران می‌آید

‍ ‍ ‍ ‍گروسی شنبه به تهران می‌آید 

به‌دنبال مذاکرات فشرده چند هفته اخیر مقامات سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس و توافقات حاصل شده، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز شنبه به تهران سفر خواهد کرد و با اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و دیگر مقامات کشورمان دیدار می‌کند.

 

رافائل گروسی کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز به خبرنگاران گفت پرونده‌های باقی‌مانده ایران در آژانس همچنان باز است و تنها در صورتی حل و فصل می‌شود که جمهوری اسلامی همکاری و شفاف‌سازی کند.

رافائل گروسی گفت این پرونده‌ها هرگز به دلیل مسائل سیاسی بسته نخواهند شد و باید فارغ از مذاکرات وین برای احیای برجام حل شوند. او درباره این موضوع "ابراز خوش‌بینی" کرد.

پرونده‌های پادمانی ایران در آژانس به چهار مکان در تاسیسات قدیمی هسته‌ای از جمله تورقوزآباد مربوط می‌شود که آژانس در آن آثاری از مواد مشکوک یافته است. این پرونده‌ها با عنوان "ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران" در آژانس در حال بررسی است.

با وجود این مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیروز گفت پرونده‌های ایران تا زمانی که جمهوری اسلامی توضیحات لازم را ارائه نکند باز خواهند ماند و آژانس "هرگز پرونده‌ای را که به دلیل لزوم شفاف‌سازی درباره مکان‌های مشخصی در ایران باز کرده، به دلایل سیاسی نخواهد بست."

 گروسی گفت تنها راه حل و فصل موضوع این است که ایران پای میز گفت‌وگو با آژانس حاضر شود و مسئله را روشن کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها