شمخانی پایان مذاکرات را اعلام کرد؟ 

شمخانی پایان مذاکرات را اعلام کرد؟ 

شمخانی پایان مذاکرات را اعلام کرد؟ 

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دقایقی پیش در توییتی نوشت: 

 

آمریکا و اروپا در آزمون اجرای تعهداتشان در ⁧برجام⁩ مردود شدند. اکنون برجام برای ⁧ایران⁩ در حوزه اقتصادی و رفع تحریم‌ها به پوسته‌ای خالی تبدیل شده است. با آمریکای بدعهد و اروپای بی‌عمل هیچ‌گونه مذاکره فرابرجامی صورت نخواهد گرفت. ⁧#مذاکرات_وین

⁩ بر همین اساس بسیاری از تحلیلگران معتقدند به دلیل تقاضا های فرابرجامی آمریکا در وین و گره زدن آن‌ها به بازگشت واشنگتن به برجام،این توییت اعلام نظر نهایی ایران و پایان مذاکرات است.

گفتنی است دو روز پیشتر شمخانی گفته بود  مذاکرات وین به مرحله‌ای رسیده که می‌توان در مورد نتیجه آن با قطعیت اعلام نظر کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران افزوده بود: تصمیم سیاسی آمریکا برای تحقق یا استنکاف از پذیرش الزامات شکل‌گیری توافق قابل اتکاء و پایدار بر اساس اصول پذیرفته شده در برجام، می‌تواند جایگزین گمانه‌زنی‌ها شود.

 

علیرغم اینکه دور جدید مذاکرات هسته‌ای از چند روز پیش در وین آغاز شد و خبرگزاری «ایرنا» اعلام کرده بود که شرکت کنندگان در این دور از مذاکرات سرگرم «تکمیل پیش‌نویس متن توافق و تصمیم‌گیری در مورد برخی موضوعات اختلافی» هستند، امروز حتی وزیر امور خارجه نیز به مشکل خوردن مذاکرات را اعلام کرد.

تحلیلگران سیاسی معتقدند ارتباطی بین همزمانی عقب‌نشینی روسیه از اوکراین با توقف مذاکرات وین وجود دارد که جزئیات آن به نقش اسرائیل در هر دو سوژه سیاسی مرتبط است.  

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها