برنامه جدید محمد بن‌سلمان؛ پرچم عربستان تغییر می‌کند

محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان در اقدامی عجیب قصد دارد پرچم عربستان را تغییر دهد.

برنامه جدید محمد بن‌سلمان؛ پرچم عربستان تغییر می‌کند

برنامه جدید محمد بن‌سلمان؛ پرچم عربستان تغییر می‌کند

 

به گزارش مستقل آنلاین به نقل از الشرق‌ الاوسط؛ مجلس شورای عربستان پس از مطالعه در کمیته امنیتی و امور نظامی این شورا و بررسی آن در جلسه قبلی، طرح اصلاح «نظام پرچم» را که بیش از 50 سال پیش صادر شده بود، تصویب کرد.

 مجری طرح، عضو شورا، سعد العتیبی، دلایل ارائه پیشنهاد خود را سه دلیل دانست.  اولین مورد همگامی با جنبش بزرگی است که عربستان سعودی در سال های اخیر شاهد آن بوده است در بررسی و تدوین بسیاری از مقررات و متون قانونی که از اهداف و ابتکارات چشم انداز عربستان سعودی 2030 حمایت می کنند، در حالی که توجیه دوم بر لزوم پر کردن خلأ قانونی تأکید می کند. با توجه به عدم وجود سیستمی که سرود دولتی را تعریف کرده و مقررات مربوط به آن را جدا کند. به عنوان یک الزام مهم که در قانون اساسی حاکمیت در ماده 4 آن مقرر شده است.  در توجیه سوم بر لزوم ایجاد عوامل تعیین کننده و کنترل برای استفاده از نشان دولت در تمامی مجامع و رویدادها و تعیین مجازات های اعمال شده در صورت تخلف تاکید شده است.

 این اصلاحیه به سیستم پرچم، نشان و سرود ملی محدود خواهد شد بدون اینکه به محتوا یا شکل هر یک از آنها لطمه ای وارد شود.  در مرحله بعد رئیس مجلس شورا با توجه به سیستم شورا پیشنهاد را به شاه تقدیم می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها