احمد مسعود وعده فتح کابل داد

در حالی که طی روزهای اخیر درگیری‌ها میان جبهه پنجشیر و طالبان افزایش یافته، صبح امروز طالبان مدعی سقوط کامل پنجشیر شد. اعضای طالبان با حضور در ساختمان فرمانداری پنجشیر اعلام کردند بر این ولایت تسلط یافته‌اند. همچنین گزارش‌ها از تحمیل تلفات سنگین به هر دو طرف بوده است. خبرگزاری اسپوتنیک تاجیکستان، در گزارشی به بیان شرایط و اتفاقات روز گذشته در جبهه مقاومت یعنی یک روز قبل از سقوط پنجشیر پرداخته است. این گزارش مدعی شد که روز گذشته احمد مسعود به فرماندهان جبهه مقاومت ملی گفته که آنها تا ۹ سپتامبر کابل را تصرف خواهند کرد.

احمد مسعود وعده فتح کابل داد

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، جلسه گسترده‌ای با فرماندهان خود برگزار کرد. این ملاقات بعد از نماز ظهر روز ۵ سپتامبر در منطقه بازارک مرکز ولایت پنجشیر با اتحاد فرماندهان و بزرگان محلی صورت گرفت.

یک منبع اسپوتنیک تاجیکستان درباره این دیدار گفت که احمد مسعود از نیروهای خود خواسته است که با اسرا برخورد انسانی کنند، نان و آب خود را با آنها تقسیم کرده و تا جای ممکن زخم‌های طالبان را التیام بخشند.

به گفته این منبع، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان گفت: «تعداد زیادی از زندانیان خارجی به ویژه زندانیان پاکستانی وجود دارد. ما دقیقاً ۱۳۴۰ اسیر داریم، از جمله پاکستانی‌ها و عرب‌ها.» بر اساس برخی گزارش ها، حدود ۶۰۰ تبعه پاکستانی در میان بازداشت شدگان هستند.

احمد مسعود در ادامه افزود: «صدها طالب در بدخشان به جبهه مقاومت ملی افغانستان پیوسته اند." این نشانه فروپاشی سازمانی و نظامی طالبان به نفع ما است.»

وی از نیروهای خود خواست در مواجهه با دشمن روحیه بالایی داشته باشند.

به گزارش این خبرگزاری روسی، احمد مسعود ادامه داد: «در اکثر ولایات مذاکرات و هماهنگی‌هایی با فرماندهان جهادی و مردمی صورت گرفته است. به زودی قیام ملی علیه طالبان از چند نقطه آغاز می‌شود. "شما شاهد خواهید بود که در (۹ سپتامبر) ما کابل را فتح می‌کنیم.»

وی از طرفداران خود خواست نگران وضعیت اجتماعی نباشند، زیرا تاجیکستان و فرانسه در اسرع وقت کمک‌های بشردوستانه را به پنجشیر ارسال می‌کنند.

پس از وقوع اتفاقات شب گذشته و تسلط طالبان بر پنجشیر، از سرنوشت احمد مسعود و امرالله صالح خبر در دست نیست.

آخرین خبرها از پنجشیر 

نقش مستقیم پاکستان در جنگ علیه مقاومت مردمی پنجشیر 

فهیم دشتی و ژنرال ودود ( دو چهره شاخص جبهه مقاومت پنجشیر) توسط پهپاد پاکستانی در پنجشیر هدف قرار گرفته و کشته شده اند.

کانال مقاومت پنجشیر در این باره نوشته است:این شهدا با خودرو احمد مسعود درحال حرکت بوده اند.

هرات تایمز نیز نوشت: ژنرال فیض حمید، رییس سازمان اطلاعات پاکستان ، هم اکنون در کابل مستقر شده است.

پنجشیر تنها ولایت افغانستان است که تا کنون به دست طالبان نیفتاده است و نیروهای مردمی به رهبری احمد مسعود، در برابر افراط گرایان طالبان، مقاومت می کنند.

ضیا آریانژاد، نماینده سمنگان در مجلس سابق نمایندگان می‌گوید که پهپاد‌های پاکستانی پنجشیر را بمباران کرده‌اند.

او افزوده: «پنجشیر توسط پهپادهای نیروهای هوایی پاکستان با استفاده از بمب‌های هوشمند بمباران شد.»

کانال مقاومت پنجشیر، نزدیک به احمد مسعود مدعی شد: ژنرال پاکستانی اکمل شریف بوگاری در درگیری های امشب کشته شده است.

هنوز منبع مستقلی این خبر را تایید نکرده است.

 مولوی حبیب الله حسام از علمای افغانستان،  علیه طالبان حکم جهاد صادر کرد.

در حکم وی آمده است: جهاد بالای طالبان در سراسر کشور به حکم شریعت انجام می شود ان شاءالله

خبرگزاری اسپوتنیک نوشته روز یکشنبه احمد مسعود به فرماندهان جبهه پنجشیر گفته بود قیام ملی علیه طالبان از چند نقطه آغاز می‌شود و  آنها تا ۹ سپتامبر کابل را تصرف خواهند کرد.

او همچنین گفته بود: تعداد زیادی از زندانیان خارجی به‌ویژه پاکستانی وجود دارد. ما دقیقاً ۱۳۴۰ اسیر داریم، از جمله پاکستانی‌ها و عرب‌ها.

احمد مسعود: جامعه جهانی و کشور‌های همسایه در قبال جنایتی که در افغانستان راه افتاده، سکوت نکنند؛ چشم مردم افغانستان به رفتار آنان دوخته شده است. نیرو‌های ما در نقاط مختلف پنجشیر به جنگ علیه طالبان ادامه خواهند داد. به زودی سخنگوی جدید برای جبهه پنجشیر اعلام خواهد شد.

طالبان پوشیدن برقع برای دانشجویان دختر را اجباری کرد

 گروه طالبان در بیانیه‌ای در آستانه بازگشایی دانشگاهها و مدارس اعلام کرد که تمامی دانشجویان دختر باید عبای سیاه و برقع بپوشند و در کلاس‌های غیر مختلط حاضر شوند.

در این بیانیه آمده است که دانشجویان دختر باید کلاس درس را پنج دقیقه قبل از شروع کلاس آقایان ترک کنند.

 همچنین دانشگاهها باید برای دانشجویان دختر اساتید زن یا اساتید مرد مسن تعیین کنند. یک استاد دانشگاه بدون ذکر نام خود گفت که این موضوع نشدنی است، چرا که به تعداد کافی اساتید زن وجود ندارد.

توییتر

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها