بسیاری از کشورهای خاورمیانه در کنار طالبان هستند

احمد مسعود: چین مى خواهد از طریق افغانستان به خاورمیانه برسد

احمد مسعود میگوید: درصورت تقسیم برابر قدرت در افغانستان کناره‌گیری می‌کنم. او میگوید: بسیاری از کشورهای منطقه در کنار طالبان هستند.

احمد مسعود: چین مى خواهد از طریق افغانستان به خاورمیانه برسد

احمد مسعود، فرزند احمد شاه مسعود در گفت و گو با فارن پالیسی: چین، طالبان را عامل ثبات و افغانستان را کشوری برای ایجاد پل ارتباط زمینی با ایران قلمداد می‌کند. چین معتقد است اگر از افغانستان به ایران متصل شود، می‌تواند در خاورمیانه اعمال نفوذ کرده و آمریکا را به چالش بکشد.

 

رهبر جبهه مقاومت در گفت‌وگو با نشریه‌‌ فارین پالیسی گفت: «اگر طالبان قصد دارند قدرت را با همه به صورت برابر تقسیم و غیرمتمرکز کنند و تلاش‌های خود را برای برقراری عدالت، اعطای برابری و آزادی فردی و جنسیتی به همه مردم در افغانستان، متمرکز کنند، به سمت یک تشکیلاتی خواهیم رفت که مورد قبول همه باشد».

 

در غیراینصورت ما به مبارزه و مقاومت تا رسیدن به عدالت، برابری و آزادی ادامه خواهیم داد.

بسیاری از کشورهای منطقه از افغانستان به نفع منافع خود استفاده کرده و به دنبال استفاده از گروه های نیابتی برای پیگیری منافع خود هستند.

رهبر جبهه مقاومت پنجشیر همچنین خاطرنشان کرد که هیچگونه حمایت مالی از خارج دریافت نمی‌کند و ظاهرا بسیاری از کشورهای منطقه در کنار طالبان هستند و به گونه‌‌ای ازاین گروه حمایت می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها