ترامپ: اگر ایران تا انتخابات آمریکا منتظر بماند،‌ باید برای توافق دوبرابر هزینه کند!

آتش زدن پرچم آمریکا یکسال زندان دارد

اگر ترامپ ببازد،‌ ایران صاحب و مالک آمریکا می‌شود!

رئیس جمهوری آمریکا، آتش زدن پرچم این کشور در جریان اعتراض به تبعیض‌نژادی و نابرابری را به دموکرات‌ها نسبت داد و خواستار تصویب قانون یکسال زندان برای این کار شد. ترامپ شنبه شب 31 خرداد در شهر شهر «تالسا» در ایالت اکلاهما با تاکید بر اینکه «ایران به شدت می‌خواهد یک توافق انجام دهد»، گفت که ایران منتظر است چون بخاطر توصیه‌هایی که از رقبای او می‌شنوند، می‌خواهند ببینند چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز می‌شود. ترامپ گفت: ایران هم می‌خواهد جو بایدن برنده شود. بگذارید من صریح به شما بگویم. من می‌توانم بهترین توافق و سریع‌ترین را با ایران انجام بدهم. آنها می‌خواهند من ببازم ... کری و بقیه به آنها گفتند صبر کنید. اگر ترامپ ببازد،‌ شما صاحب و مالک آمریکا می‌شوید. من گفتم ما می‌توانیم صبر کنیم. ایران می‌تواند صبر کند اما بعد باید هزینه بزرگ و وحشتناکی را برای توافق بپردازند.

آتش زدن پرچم آمریکا یکسال زندان دارد

ترامپ: آماده توافق با ایران هستم

به نقل از وب سایت شبکه خبری سی ان ان،  دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اولین تجمع انتخاباتی در تالسا در ایالت اوکلاهاما سخنرانی می‌کرد گفت: آماده توافق سریع با ایران است. 

رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد ایران و چین دوست دارند رقیب انتخاباتی او، جو بایدن در انتخابات به پیروزی برسد. او همچنین مدعی شد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به ایران پول نقد داده است. 

او علی‌رغم جان باختن ده‌ها هزار نفر به دلیل شیوع کرونا عملکرد خودش در مبارزه با این ویروس را فوق‌العاده توصیف کرد. 

 ترامپ گفت: «ولی شما نمی‌شنوید که درباره کووید صحبت کنند. اگر بخواهیم دقیق‌ترش را بگوییم می‌شود کووید-۱۹. ولی این اسم، نسبت به وقتی که به آن ویروس چینی بگوییم کار چندانی با چین ندارد و علی‌رغم این مسائل من کار فوق‌العاده‌ای [برای مهار کرونا] انجام داده‌ام.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که او در ماه ژانویه جلوی ورود تمامی شهروندان چین به آمریکا را گرفته است. او گفت که این اقدام سریع‌تر از آن چیزی که دیگران آن را انجام می‌دادند انجام شده است.  ترامپ گفت: «ما جان صدها هزار نفر را نجات دادیم، ولی آنها (مخالفان) هرگز به اینها اشاره نمی‌کنند.»

وی در بخش دیگری از سخنانش اعتراف کرد که برای پایین آوردن آمار مبتلایان به کرونا به افرادش گفته که کمتر از مردم تست بگیرند. 

او گفت: «گرفتن تست مثل شمشیر دو لبه است. وقتی شما بیشتر تست بگیرید مبتلایان بیشتری پیدا می‌کنید. به خاطر همین به افرادم گفتم: لطفاً کمتر تست بگیرید! ولی آنها تست می‌گیرند، تست می‌گیرند، طوری که نمی‌دانیم چه خبر است.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان کارزار انتخاباتی شهر تالسا در اکلاهاما با تاکید بر اینکه حالش خوب است، تلاش کرد تا به شایعاتی درباره وضعیت جسمانی‌اش پایان دهد و در این میان به جو بایدن تاخت.آن‌ها می‌گویند رئیس‌جمهوری ما مشکلی دارد. اگر مشکلی باشد، خودم می‌گویم... می‌خواهم این را به شما بگویم که (جو) بایدن مشکلی دارد، این را می‌توانم بگویم.

ترامپ

رئیس‌جمهوری ۷۴ ساله آمریکا همچنین از بایدن ۷۷ ساله بابت قاطی کردن اسامی ایالت‌ها انتقاد کرد. ترامپ گفت: اصلا توجه کرده‌اید که هر از گاهی بایدن اسامی ایالت‌ها را اشتباه می‌گوید؟ او به آیوا می‌رود و می‌گوید خیلی خوب است که در آیداهو هستیم. نه! شما به آیوا رفته‌اید... این اتفاق خیلی زیاد برای او رخ می‌دهد، اما هنوز برای من اتفاق نیفتاده است. زمانی که این اتفاق می‌افتد، هیچ راهی برای جبران آن وجود ندارد، فقط اینکه باید از آن استیج پایین بیایید.

مشروح سخنرانی ترامپ را به نقل از سی ان ان در ادامه می خوانید:

دونالد ترامپ شامگاه شنبه در گردهمایی انتخاباتی خود در تالسای اوکلاهاما که پس از مدت‌ها وقفه به خاطر شیوع کرونا از سرگرفته شده است، این مطلب را مطرح کرد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: هرج و مرج طلبان جناح چپ، مجسمه توماس جفرسون را به زیر انداختند و سر مجسمه کریستف کلمب را جدا کردند. ۲ روز پیش، مجسمه جورج واشنگتن را در پورتلند اورگان به زیر کشیدند و آن را با پرچم آمریکا پیچیدند و به آتش کشیدند.

ترامپ تاکید کرد: هرچیزی که می‌گویم کار دموکرات‌ها است.

وی ادامه داد: در اینجا دو سناتور هم نشسته‌اند، ما باید به سمت تصویب قانونی برویم که هرکسی پرچم آمریکا را به آتش بکشد یا آن را لگدکوب کند، یکسال به زندان برود.

رئیس جمهوری آمریکا به کسانی را که چند خیابان در سیاتل  را تصرف کرده‌اند، هرج و مرج طلب نامید و با انتقاد از عملکرد فرمانداران دموکرات در مواجهه با این افراد، گفت اگر از من کمک بخواهند من آماده‌ام. کافی است به من زنگ بزنند.

ترامپ افزود: من منتظر تماس آنها هستم و عاشق کمک کردن هستم. (جمع کردن این معترضان) کمتر از یکساعت زمان می‌برد و شما شهر خود را بازپس خواهید گرفت.

وی جو بایدن رقیب انتخاباتی دموکرات خود را متهم کرد که در برابر این اهانت به ارزش‌های آمریکا سکوت کرده است و ادامه داد: بایدن در برابر حزب خود و اوباشی جناح چپ تسلیم شده است. صادقانه؛ او بر هیچ کسی کنترل ندارد. آیا او بر این دیوانگان تندرو کنترل دارد.

ترامپ

نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با یادآوری اتفاقی که در سخنرانی بایدن افتاد و او در معرفی همسر و خواهر خود به اشتباه دستش را اشاره کرد، گفت: می دانید که بایدن وقتی همسر و خواهرش را اشتباه گرفت به زنش چه گفت؟ گفت مرا از این جهنم بیرون ببر، این مردم دیوانه هستند.

ترامپ اضافه کرد: این چیزی بود که او گفت. او به طور مطلق هیچ کنترلی ندارد. وقتی که جمله‌ای زیبا و طولانی به جو نسبت داده می‌شود، می‌گویم جو اینها را نگفته است او حتی آنها را نمی‌فهمد.

وی مدعی شد اگر بایدن پیروز شود، او ۱۰۰ درصد این کشور را تسلیم این دسته جنایتکاران خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگر اظهارات خود به اختلاف نظر با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان برای پرداخت سهم بیشتر در ناتو اشاره کرد و گفت: ما هزینه می‌کنیم تا آلمان را در برابر روسیه حفاظت کنیم اما آنها میلیاردها دلار برای انرژی به آن کشور می‌پردازند.

ترامپ افزود: ما قرار است از آنها محافظت کنیم اما ببخشید، این چگونه کار خواهد کرد.... این مساله باعث می‌شود که خیلی‌ها دوست نداشته باشند که من اینجا باشم.

ترامپ بار دیگر مدعی شد اگر من در انتخابات ببازم این کشور در مشکل قرار خواهد گرفت.

وی با انتقاد از عملکرد هیلاری کلینتون در قبال توافق با کره جنوبی، مدعی شد ورود چین به سازمان تجارت جهانی به خاطر عملکرد «بایدن خواب‌آلود» بوده است و گفت این بدترین توافق اقتصادی در تاریخ این کشور است.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: وقتی آنها به سازمان تجارت جهانی پیوستند اقتصاد آنها که دهه‌ها خطی افقی را می‌پیمود ناگهان همچون موشک سیر صعودی گرفت.

ترامپ ادامه داد: او برای حمله به عراق رای داد و می خواست برای میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی بیمه سلامت فراهم سازد.

وی در ادعایی تکراری که نابودی داعش را محصول عملکرد خود به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا می‌داند، اضافه کرد: تحت مدیریت من، قهرمانان ارتش آمریکا، ابوبکر البغدادی تروریست نخست جهان، قاتل وحشی و رهبر داعش تروریست را از بین برد.

رئیس جمهوری آمریکا که به دستور وی سردار شهید قاسم سلیمانی ترور شد، با تکرار اهانت به این قهرمان ملی ایران و عرصه مبارزه با تروریسم، این ترور را دستاورد خود دانست.

ترامپ با بیان اینکه بایدن مخالف کشتن سلیمانی است، گفت «او با کشته شدن نفر شماره یک تروریست مخالف بود و آن را نمی‌پسندید».

وی با این ادعا که چین و ایران خواستار پیروزی بایدن هستند، افزود: می‌خواهم سریعترین توافق را ایجاد کنم. من یکبار درباره چین این کار را کردم. آنها می‌خواهند من ببازم چرا که در آن صورت صاحب آمریکا خواهند شد.

رئیس جمهوری آمریکا که در طول سه سال گذشته همواره مساله پرداخت بخش اندکی از دارایی ایران در دولت اوباما را مورد انتقاد قرار داده است، این بار هم تکرار کرد: اوباما ۱۵۰ میلیارد دلار را به خاطر هیچ چیزی به ایران داد.

ترامپ افزود: کار باورنکردنی دیگر پرداخت ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد سبزرنگ به آنها بود. ایران می‌خواست به توافق برسد اما (جان) کری و دیگران به آنها گفتند صبر کنید اگر ترامپ ببازد، شما صاحب آمریکا خواهید شد.

وی ادامه داد: من به آنها گفتم می‌توانیم صبر کنیم اما اگرپیروز شوم شما باید هزینه بیشتری بپردازید اگر بخواهید به توافق برسید. مطمئن باشید. من به آنها گفتم.

قرار بود آمریکا به ایران بعد از انهدام پهپاد متجاوز حمله کند!

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، در کتاب خاطرات خود در مورد پاسخ آمریکا به انهدام پهپاد گلوبال هاوک مطلبی نوشته و ادعاهایی را در خصوص لغو حمله به ایران بیان کرده است.

جان بولتون نوشته است: «جلسه [کسب رضایت کنگره برای حمله به ایران] ساعت ۴:۲۰ دقیقه عصر به پایان رسید و تدارکات برای حمله [به ایران] سرعت گرفت.‌ با این تصور که ممکن است مجبور شوم تمام شب را در کاخ سفید باقی بمانم، ساعت ۵:۳۰ تصمیم گرفتم برای تعویض لباس به خانه بروم.

*ژنرال دانفورد (رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا) ساعت ۷ شب را برای تست حمله به ۳ سایت در ایران تایید کرده بود.‌ بنابراین قبل از حمله واقعی که قرار بود ساعت ۹ شب انجام شود، زمان کافی را در اختیار داشتم.

* حدودا ساعت ۵:۳۵ دقیقه از داخل خودروی متعلق به سرویس مخفی با ترامپ تماس گرفتم و همه‌چیز را درباره حمله به او گفتم و او موافقت خود را اعلام کرد. ساعت ۵:۴۰ دقیقه با شاناهان (وزیر دفاع موقت) درباره جزئیات بیانیه‌ای که او و دانفورد باید پس از حمله صادر می‌کردند صحبت کردم و اینکه آیا آنها باید در پنتاگون به سوالات [خبرنگاران] هم پاسخ دهند یا فقط به قرائت بیانیه اکتفا کنند.

* به خانه رسیدم، لباس‌هایم را عوض کردم و فورا راهی کاخ سفید شدم. در مسیر بازگشت، سوار بر اتومبیل بودم که شاناهان با من تماس گرفت و گفت سفارت انگلیس در ایران مورد حمله قرار گرفته و به همین دلیل با دانفورد تصمیم گرفته‌اند که زمان حمله را یکساعت به عقب (ساعت ۱۰ شب) بیندازند. 

پهپاد گلوبال هاوک

* بعدا مشخص شد که گزارش حمله به سفارت انگلیس در تهران نادرست بوده و فقط "یک تصادف جزئی" در مقابل ساختمان آن رخ داده بوده است. 

* باورم نمی‌شد که پنتاگون با نظر خود زمان حمله را تغییر داده باشد؛ بویژه با توجه به اینکه اطلاعات آن در مورد حمله به سفارت انگلیس در تهران کامل و دقیق نبود. 

* با ترامپ تماس گرفتم و گفتم که ممکن است مجبور شویم حمله را یکساعت به عقب بیندازیم‌. ترامپ متوجه نشد چرا ما حمله را به تعویق انداختیم و مخالفتی هم نکرد.

* نگران از اینکه مبادا شاناهان و دانفورد در تصمیمی که برای حمله گرفته‌اند سست شوند با پمپئو (وزیر خارجه) تماس گرفتم. او معتقد بود که شاناهان و دانفورد دچار ترس شده‌اند و گمان می‌کنند اگر چند روز دیگر صبر کنند شاید بتوانند انگلیس را هم - با توجه به گزارش نادرست حمله به سفارتخانه‌اش در تهران- در این حمله دخیل کنند‌.

* در همین فاصله، همچنانکه با پمپئو مشغول صحبت بودم، به ما اطلاع داده شد که ترامپ می‌خواهد با ما دو نفر و همچنین شاناهان و دانفورد کنفرانس تلفنی برقرار کند. 

* حدودا ساعت ۷:۲۰ دقیقه عصر بود که ترامپ روی خط آمد و گفت که تصمیم گرفته است حمله [تلافی‌جویانه به ایران] را لغو کند چون از نظر او این حمله [با حمله‌ای که ایران به پهپاد گلوبال‌هاوک] کرده بود، "متناسب" نبود. 

* ترامپ در کنفرانس تلفنی گفت یک نفر به او گفته است که ممکن است در این حمله ۱۵۰ ایرانی کشته شوند و او مایل نیست این ریسک را در مقابل سرنگون شدن یک پهپاد بدون‌سرنشین بپذیرد. 

* پمپئو با استدلالات خود سعی کرد ترامپ را برای انجام حمله قانع کند اما او توجهی نکرد و با گفتن اینکه "همیشه برای حمله کردن زمان هست" تلفن را قطع کرد. تلاش من هم برای تغییر نظر او به جایی نرسید. این غیرمنطقی‌ترین تصمیم یک رئیس‌جمهور بود که به چشم دیده بودم!»

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها