ابراز نگرانی شدید اروپا درباره افزایش سطح غنی سازی ایران

مستقل آنلاین/یک مقام اروپایی با ابراز نگرانی از افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران، هشدار داد که تهران هرچه سریعتر به سقف تعیین‌شده در برجام بازگردد.

ابراز نگرانی شدید اروپا درباره افزایش سطح غنی سازی ایران

سخنگوی کمیسیون اروپا امروز (دوشنبه) در واکنش به آغاز گام دوم ایران در کاهش اجرای تعهدات برجامی، از تهران خواست تا از فعالیت‌هایی که محدودیت‌های توافق هسته‌ای را نقض می‌کند، اجتناب نماید.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» سخنگوی کمیسیون اروپا با هشدار به ایران برای توقف کاهش تعهدات و بازگرداندن اقدامات ضد برجام، گفت اتحادیه اروپا درباره غنی‌سازی اورانیوم بیش از محدودیت تعیین‌شده در توافق هسته‌ای ایران شدیدا نگران است.

وی همچنین افزود که اتحادیه اروپا دوشنبه هفته آینده (پانزدهم جولای - بیست‌وچهارم تیر) در جلسه‌ای به بررسی اقدامات ایران در کاهش تعهدات برجامی و همچنین واکنش احتمالی اروپا به این اقدامات می‌پردازد.

اظهارات این مقام اروپایی در واکنش به صحبت‌های امروز «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران و اعلام خبر افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم از ۳.۶۷ درصد به ۴.۵ درصد بیان شده است. (جزئیات بیشتر)

کمالوندی با بیان اینکه سطح غنی سازی کشور از ۳.۶۷ درصد عبور و در حال حاضر غنای مواد تولید شده به حدود ۴.۵ درصد رسید، گفت: نمونه‌های گرفته شده از مواد توسط بازرسان به اصفهان منتقل و تا عصر امروز نتیجه از طرف بازرسان تهیه و در اختیار آژانس قرار می‌گیرد.

ایران دیروز همزمان با پایان یافتن مهلت ۶۰ روزه به کشورهای غربی برای عمل به تعهدات خود در برجام دومین گام برای کاستن از تعهدات خود ذیل این توافق را اعلام کرد.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها