رویترز گزارش داد:

مجلل ترین هتل دبی نگران از افزایش تنش بین ایران و اسرائیل

مالک مجلل ترین هتل دبی از گسترش تنش ها در خاورمیانه اعلام نگرانی کرد.

مجلل ترین هتل دبی نگران از افزایش تنش بین ایران و اسرائیل

به گزارش مستقل آنلاین، خبرگزاری رویترز نوشت:

رئیس شرکت FIVE Holdings روز دوشنبه به رویترز گفت، این شرکت که  مالک هتلی مجلل در دبیاست طی روزهای اخیر نگران تشدید تنش ها در خاورمیانه است، اما هیچ آسیبی از عملیات وعده صادق ایران ندیده است، و در عین حال این شرکت برای عرضه اولیه سهام در مجمع عمومی خود در سال 2025 تلاش می کند .

در جریان شعله ور شدن درگیری ها، ایران بیش از 300 موشک و پهپاد را به سمت اسرائیل پرتاب کرد که اولین حمله مستقیم بین دو کشور بود.

کبیر مولچندانی، رئیس هیئت مدیره به رویترز گفت که این شرکت علیرغم کاهش مشتریان اسرائیلی از زمان جنگ بین حماس واسرائیل در ماه اکتبر، به رشد مهمانان و درآمدهای خود ادامه داده است.

او در یکی از اولین اظهارنظرهای صنعت هتلداری پس از حمله شنبه شب افزود: «اما باید دید این موضوع چقدر تشدید می‌شود و تنها در آن صورت است که چشم انداز آینده مشخص می شود».

FIVE صاحب یکی از بزرگترین هتل های مهمانی دبی است که مهمانان می توانند خودروهای سوپراسپرت خود را در یک کلوپ شبانه با قیمت 2723 دلار (حدودا 170 میلیون تومان) پارک کنند. همچنین یک مهمانی منحصر به فرد در آسمان را برای افراد فوق ثروتمند با جت شخصی 16 سرنشین خود با قیمت 14000 دلار ( حدودا 850 میلیون تومان) در ساعت ارائه می دهد.

دبی بزرگترین مرکز گردشگری و تجارت در خاورمیانه است که سال گذشته 17.15 میلیون بازدیدکننده بین المللی را به خود جذب کرد.

امارات متحده عربی به برجسته‌ترین کشور عربی تبدیل شد که طی 30 سال گذشته بر اساس پیمان ابراهیم با میانجیگری آمریکا در سال 2020 با اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار کرد و شراکت‌هایی را ایجاد کرد که شاهد هجوم گردشگران اسرائیلی به دبی بود.

این جریان گردشگری با حمله اسرائیل و بمباران غزه در پاسخ به حملات حماس در 7 اکتبر تغییر کرد.

مولچندانی، که همچنین بنیانگذار FIVE است، گفت: «بدیهی است که ما یک مشتری قوی در بازار اسرائیل داشتیم و 8 درصد از تجارت ما از اسرائیل بود.»

وی افزود: این شرکت که هتل های مهمانی در دبی، ایبیزا و زوریخ را اداره می کند، همچنین با کاهش تعداد شهروندان آمریکایی یهودی الاصل که به خاورمیانه سفر می کردند، آسیب دید.

اما از دست دادن تجارت اسرائیل مانعی برای رشد ایجاد نکرده است. FIVE روز دوشنبه اعلام کرد که در حال اجرای یک طرح غرامت مبتنی بر سهام است تا به کارگران برتر پاداش دهد، زیرا در انتظار یک فهرست عمومی بالقوه است.

مولچدانی گفت که این شرکت که ارزش آن را بین 2.5 تا 3.0 میلیارد دلار تخمین می زند، در حال برنامه ریزی برای شاخص شدن در دبی است و در حال مذاکره با مشاوران در مورد یک فهرست بالقوه دوگانه، بدون توضیح بیشتر در مورد مکان های خاص است.

دبی پس از پایان همه گیری کرونا به سرعت بازگشایی شد. این امر، همراه با هجوم روس‌ها و متخصصان تجاری و همچنین قوانین اجتماعی و ویزا، به بهبود اقتصادی کمک کرد که قیمت ملک و اجاره را نیز افزایش داد.

مولچدانی در مورد تعداد کلی بخش این شهر گفت: "ما اکنون در 155000 اتاق هتل در دبی هستیم که بزرگتر از وگاس است."

او گفت: «آنچه که ما شاهد آن هستیم، تغییر گسترده ای در الگوهای هزینه برای سرگرمی است»، و افزود که FIVE سالانه حدود 40000 بطری نوشیدنی در دبی و ایبیزا می فروشد.

او گفت که جشن افتتاحیه آخر هفته گذشته در سالن FIVE LUXE آن در دبی 5.9 میلیون درهم (1.6 میلیون دلار) درآمد ناخالص داشت.

مولچدانی گفت: "این چیزی است که ما هرگز ندیده ایم، بنابراین انفجاری در این بخش رخ می دهد."

دولت‌های خلیج‌فارس تلاش کرده‌اند تا شرکت‌های خانوادگی بیشتری را تشویق کنند تا در تلاش برای تعمیق بازار سرمایه‌شان فهرست شوند و عربستان سعودی تاکنون بیشترین موفقیت را داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها