بوئینگ 737 پس از سال ها با تغییرات عمده مواجه خواهد شد

شرکت بوئینگ اعلام کرد که پس از سال ها قصد دارد در تولید محصولات خود تجدید نظر کند و تغییرات اعمال کند.

بوئینگ 737 پس از سال ها با تغییرات عمده مواجه خواهد شد

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

مدیر مالی بوئینگ روز چهارشنبه گفت: بوئینگ، با حل کردن مشکلی قدیمی، یعنی بحران ایمنی MAX باعث می‌شود که فروش خود نسبت به گذشته را افزایش دهد، به این معنی که هواپیماساز آمریکایی جهت رسیدن به یک هدف مالی کلیدی برای سال های آینده به زمان بیشتری نیاز دارد.

این شرکت در تلاش است تا کنترل مسائل ایمنی را پس از انفجار پانل (در وسط پرواز در 5 ژانویه در هواپیمای 737 MAX 9) به دست بگیرد که آن را زیر نظر تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده قرار داده است - و ایرلاین هایی که از گذشته با مشکل تاخیر بوئینگ در تحویل سفارش ها مواجه اند و در حال متمایل شدن به سوی رقیبش ایرباس هستند را از تصمیم خود منصرف کند.

برایان وست، مدیر مالی، در کنفرانس بانک آمریکا گفت که از دست رفتن نقدینگی بوئینگ در سه ماهه اول چیزی بین 4 تا 4.5 میلیارد دلار خواهد بود که بیشتر از آنچه در ژانویه برنامه ریزی شده بود.

انباشت سفارشات،مدیران خطوط هوایی مختلف جهان را ناامید کرده است زیرا آنها شروع به کاهش مسیرها کرده اند و در تلاش برای خرید هواپیماهای اضافی برای پاسخگویی به تقاضا هستند. مایکل اولری، مدیرعامل شرکت اروپایی بویینگ Ryanair (RYA.I)، که فصل جدیدی را می خواهد برای بوئینگ شروع کند، به رویترز گفت که در حال ملاقات با مدیران ارشد شرکت در روز چهارشنبه در دوبلین برای بحث در مورد تاخیرهای طولانی مدت تحویل است.

خط تولید بوئینگ در ایالات متحده تولید بوئینگ 737 را به 38 فروند در ماه محدود کرده اند - اما وست گفت که بوئینگ به دلیل بازبینی در هواگیماهای خود ناچار است کمتر از مقدار مجاز تولید کند، هرچند که وی از جزئیات این تصمیم توضیح بیشتری نداد.

وست در این کنفرانس گفت: «ما عمداً برای در تولید این نوع هواپیما تعلل می‌کنیم. ما کسانی هستیم که تصمیم گرفتیم نرخ ها را در برنامه 737 محدود کنیم و تاثیر آن را در چند ماه آینده احساس خواهیم کرد.»

وست گفت تحویل کمتر، حجم تولید کمتر در بخش تجاری و فشار بر سرمایه در گردش بر جریان نقدی آزاد تأثیر می گذارد. این بدان معناست که بوئینگ برای رسیدن به هدف مشخص شده در سال 2022 برای جریان نقدی سالانه حدود 10 میلیارد دلار تا سال 2025 یا 2026 به زمان بیشتری نیاز دارد.

وست با پیش بینی این که این هدف در پنجره 2025 تا 2026 بیشتر محقق خواهد شد، گفت: "برای رسیدن به این چشم انداز بیشتر از آنچه برنامه ریزی کرده بودیم زمان طول می کشد. اما ما بر این باوریم که اقداماتی که در حال حاضر انجام می‌دهیم، موقعیت بهتری برای ما در بلندمدت دارند. "

کیفیت ساخت در بوئینگ و تامین کننده اصلی آن Spirit AeroSystems (SPR.N) که آپشن جدیدی را اضافه می کند، از زمان انفجار هوا در آلاسکا ایر (ALK.N)، تحت نظارت شدید قرار گرفته است.

بوئینگ در حال مذاکره برای خرید زیرمجموعه سابق خود Spirit است که در سال 2005 منحل شد. وست گفت که هر معامله با ترکیبی از پول نقد و بدهی به جای سهام تامین می شود. این معامله با موانع متعددی روبرو است، زیرا اسپیریت دارای چندین کارخانه است که ایرباس را تامین می کند و بوئینگ ممکن است به ایرباس برای کمک به رفع این روابط نیاز داشته باشد.

وست اضافه کرد که حاشیه سود در تجارت هواپیماهای تجاری در سه ماهه اول "بیشتر منفی 20٪" خواهد بود، زیرا باید به مشتریان تاخیر در تحویل را جبران کند. او گفت که حاشیه ها در طول سال بهبود خواهند یافت، اما در کل در سال 2024 همچنان منفی خواهند بود.

مدیر مالی این غول هواپیما سازی گفت که در آینده بوئینگ تنها بدنه‌های کاملاً منطبق را از Spirit تحویل خواهد گرفت. اسپیریت در حال حاضر بدنه هواپیمای 737 را مونتاژ می کند سپس به کارخانه بوئینگ در ایالت واشنگتن ارسال می کند تا تکمیل شود.

بر اساس گزارش اولیه بازرسان آمریکایی، به نظر می رسد پانلی که جت 737 MAX 9 را منفجر کرده، چهار پیچ کلید را از دست داده است.

سهام بوئینگ روز چهارشنبه 2.3 درصد افزایش یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها