یک قدم تا وقوع جنگ جهانی سوم

پوتین: یک قدم تا وقوع جنگ جهانی سوم فاصله است/ با مبادله ناوالنی موافقت کرده بودم.

یک قدم تا وقوع جنگ جهانی سوم

رئیس جمهور روسیه می‌گوید: روسیه برای محافظت از مردم خود در برابر حملات اوکراین، می‌تواند «در مقطعی» یک منطقه حائل در مناطق تحت کنترل کی‌یف ایجاد کند.

ولادیمیر پوتین در جریان یک جلسه پرسش و پاسخ در ستاد انتخاباتی خود در مسکو گفت: تنها منبع قدرت در کشور مردم روسیه هستند. رای هر شهروند در ترسیم مسیر کشور مهم است. در حالی که کشور با چالش‌های متعددی روبه‌رو است، مردم در صورت متحد ماندن از عهده وظیفه خود بر می‌آیند.

پوتین در ادامه از اعتماد شهروندان روسیه به وی تشکر کرد و گفت: من تمام تلاش خود را برای حل وظایف تعیین شده در پیش روی کشور و رسیدن به اهدافی که همه آن را در بالاترین اولویت می دانیم، انجام خواهم داد.

ایجاد منطقه حائل در اوکراین

او درباره جنگ اوکراین گفت: رویدادهای غم انگیز جاری در مناطق مرزی در نهایت می‌تواند روسیه را مجبور به «ایجاد یک منطقه حائل » در مناطقی که هنوز تحت کنترل اوکراین هستند، کند.

پوتین افزود: زمانی که مناسب بدانیم، نیروهای روسیه یک منطقه امنیتی ایجاد خواهند کرد که غلبه بر آن برای دشمنی که عمدتاً با تسلیحات خارجی مسلح شده، بسیار دشوار خواهد بود.

اوکراین به طور معمول حملات توپخانه‌ای و پهپادی را به مناطق مرزی روسیه انجام می‌دهد و بسیاری از حملات بلوک‌های مسکونی را هدف قرار می‌دهند که منجر به کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی می‌شود.

پوتین خرابکاران را به همدستان ارتش ولاسوف تشبیه کرد که تحت فرماندهی نازی های آلمان در طول جنگ جهانی دوم جنگیدند.  او با یادآوری سرنوشت آنها تاکید کرد: آن خائنان، آن زباله‌ها در کنار نازی‌ها جنگیدند و اکنون نیز افراد مشابهی هستند که در کنار نئونازی‌ها می‌جنگند. همه ما می‌دانیم که عاقبت آنها چگونه به پایان رسید.

مذاکره با اوکراین

پوتین گفت که مسکو همیشه طرفدار مذاکرات صلح بوده است، تا زمانی که مخالفان در مورد ایجاد روابط خوب همجواری در دراز مدت جدی هستند، نه فقط به این دلیل که مهمات دشمن تمام شده است.

وی افزود: روسیه آماده است تا سناریوهای مختلف را به شرط همسویی با منافع ملی در نظر بگیرد.

پوتین خاطرنشان کرد، اما از آنجایی که کی‌یف مذاکره با رهبری کنونی در مسکو را ممنوع کرد و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین قصد برگزاری انتخابات را ندارد، نیاز به «تحقیقات سخت» دارد تا حتی بفهمیم «با چه کسی در آنجا مذاکره کنیم».

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها