گرانی لبنیات،مرغ،برنج و گوشت ممنوع شد

وزارت اقتصاد در بیانیه ای خطاب به فروشگاه ها اعلام کرد گران کردن لبنیات،مرغ،برنج و گوشت در ماه رمضان ممنوع است.

گرانی لبنیات،مرغ،برنج و گوشت ممنوع شد

به گزارش مستقل آنلاین، خلیج تایمز نوشت:

 

با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، فروشگاه ها در امارات تا 75 درصد تخفیف برای هزاران محصول اعلام کرده اند.

اما این تصور در بین خریداران اماراتی وجود دارد که خرده‌فروشان قیمت دو کالا را کاهش می‌دهند، اما در عین حال، قیمت چندین کالای دیگر را با درصد بسیار بالاتری افزایش می‌دهند و از این رو سود مصرف‌کنندگان را از نظر تخفیف‌ها بی‌اثر می‌کنند.

یکی از مقامات ارشد وزارت اقتصاد اطمینان می دهد که این وزارتخانه مراقب چنین تخلفاتی است تا حقوق مصرف کنندگان را تضمین کند.

 

"اول از همه، این تخفیف ها همیشه تحت بررسی دقیق قرار می گیرند، حتی قبل از راه اندازی و در طول راه اندازی. بنابراین، این یکی از جنبه هایی است که پس از همکاری با مقامات محلی (در هر جای امارت) نیز به آن توجه می کنیم. ما در حال نظارت (برای اطمینان از) عدم نقض یا سوء استفاده از این اطلاعیه ها و اعتبار نادرست در این کمپین ها هستیم زیرا برای مشتری قابل لمس نیستند. عبدالله سلطان الفان الشمسی، دستیار معاون وزیر در بخش نظارت و پیگیری در وزارت اقتصاد، به خلیج تایمز گفت: من کاملا می توانم این را درک کنم، اما می توانم به شما بگویم که ما به این نوع اقدامات توجه می کنیم.

به رهبری انجمن های تعاونی تحت حمایت دولت، خرده فروشان عمده مانند Carrefour، Lulu Group، Al Maya Supermarkets، Geant و Aswaq و همچنین پلتفرم های تجارت الکترونیکی بین 25 تا 75 درصد تخفیف بر روی محصولات مختلف در ماه رمضان اعلام کرده اند که از 11 مارس در امارات آغاز شد.

«قبل از راه‌اندازی این کمپین‌ها، ما معمولاً این پیشنهادات را بررسی می‌کنیم و این پیام‌ها را به خرده‌فروش‌ها ارسال می‌کنیم و آنها نیز بازخورد نهادهای نظارتی یا مشتریان را در نظر می‌گیرند. ثانیاً، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تخلف یا اقدامات مشکوکی که توسط مصرف کنندگان کشف شد، آنها باید فوراً با ما تماس بگیرند تا به ما این فرصت را بدهند که مراقب این نوع اقدامات باشیم. به همین دلیل است که ما می گوییم که آگاهی برای همه مصرف کنندگان کاملاً مهم است که دقیقاً حق آنها چیست.»

وزارت اقتصاد اعلام کرد خرده‌فروشان امارات نمی‌توانند قیمت ۹ کالای ضروری مانند روغن پخت و پز، تخم‌مرغ، لبنیات، برنج، شکر، مرغ، حبوبات، نان و گندم را در طول ماه مبارک افزایش دهند.

الشمسی افزود: وزارت اقتصاد امارات متحده عربی یک مجموعه ملی برای نظارت موثر بر قیمت کالاها و محصولات اساسی مصرفی در امارات در ماه مبارک رمضان و همچنین تخفیف های اعلام شده توسط خرده فروشان در این کشور تشکیل داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها