ایجاد تنش بین ایران و چین؛ پای‌تان را از گلیم خود درازتر نکنید

پاسخ تند روزنامه جمهوری اسلامی به دولت چین: پای‌تان را از گلیم خود درازتر نکنید.

ایجاد تنش بین ایران و چین؛ پای‌تان را از گلیم خود درازتر نکنید

جمهوری اسلامی نوشت: 

دولت چین از جمهوری اسلامی ایران خواسته مانع اقدامات انصارالله یمن علیه کشتی‌ها شود. براساس همین خبر، چین ایران را تهدید کرده است که اگر انصارالله را به خودداری از حمله به کشتی‌ها تشویق نکند، روابط ایران و چین دچار مشکل خواهد شد.

آنچه در این میان سؤال‌برانگیز است اینست که دولتمردان چینی در مدت ۸ سال جنگ تحمیل شده توسط عربستان و امارات بر مردم یمن که با حمایت‌های همه‌جانبه تسلیحاتی، سیاسی و تبلیغاتی آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی همراه بود چرا از مردم یمن حتی به صورت لفظی دفاع نکردند؟ دولتی که در صحنه بین‌المللی اینهمه بی‌مسئولیت است، چگونه به خود اجازه می‌دهد برای ملتی شجاع، مسئولیت‌پذیر و مستقل تعیین ‌تکلیف ‌کند؟

درباره اینکه مسئولان ایرانی چه جوابی به خواسته مقامات چینی داده‌اند اطلاعی در دست نیست ولی ما به عنوان مردم ایران این پاسخ را به آنان می‌دهیم که شما برای حفاظت از منافع خودتان هم که شده قدمی برای برقراری صلح و ثبات در منطقه‌ای که بیشترین روابط تجاری را در آن جستجو می‌کنید بردارید تا در پرتو آن به منافع خود نیز برسید.

 ما به شما و هیچ دولت و کشور دیگری اجازه تعیین ‌تکلیف برای جمهوری اسلامی ایران را نخواهیم داد و صلاح شما در اینست که پایتان را از گلیم خود درازتر نکنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها