روسیه عقب‌نشینی کرد

پوتین خواستار توقف جنگ شد

ماجرای پیام محرمانه پوتین به بایدن چه بود؟

پوتین خواستار توقف جنگ شد

پوتین با احساس برتری در جنگ اوکراین، سیگنالی به آمریکا درباره مذاکرات اوکراین ارسال کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در حال سنجش این موضوع است که آیا ایالات متحده آماده مذاکره برای پایان دادن به جنگ روسیه در اوکراین است یا خیر.

به گفته دو نفر از نزدیکان به کرملین، او از طریق کانال‌های غیرمستقیم به ایالات متحده سیگنال‌های فرستاده تا نشان دهد که برای گفتگو از جمله در مورد ترتیبات امنیتی آینده اوکراین آماده است.

با این حال، مقامات ایالات متحده می‌گویند که هیچ نشانه‌ای نمی‌بینند که رئیس‌جمهور روسیه در جستجوی راهی برای پایان دادن به جنگی است که در آستانه شروع سومین سال آن قرار دارد.

اما  ارسال چنین سیگنال‌های می‌تواند به ایجاد تفرقه در میان متحدان اوکراین، منزوی کردن کی‌یف و تضعیف تلاش‌های ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، برای جلب حمایت از فرمول صلح خود -که خواستار خروج کامل روسیه از سرزمین‌های اوکراینی- است، کمک کند.

افراد نزدیک به کرملین به بلومبرگ گفته‌اند که این سیگنال‌ها ماه گذشته از طریق واسطه‌ای به مقامات ارشد ایالات متحده منتقل شد. آن‌ها گفتند که پوتین ممکن است مایل باشد که اصرار بر وضعیت بی‌طرف اوکراین را کنار بگذارد و حتی در نهایت مخالفت با عضویت نهایی این کشور در ناتو را کنار بگذارد -مسئله‌ای که یکی از دلایل اصلی روسیه برای حمله به این کشور عنوان شد.

اما این به قیمت مسئله‌ای تمام می‌شود که کی‌یف به طور کامل آن را رد کرده است -یعنی پذیرش کنترل کرملین بر سرزمین‌هایی که طی جنگ به اشغال خود درآورده است که در حال حاضر شامل حدود 18 درصد از خاک اوکراین می‌شود.

منبع: اکو ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها