عربستان حج را ۱۰۰۰ دلار گران کرد!

عربستان حج را گران کرد، مردم عقب‌نشینی کردند.

عربستان حج را ۱۰۰۰ دلار گران کرد!

عربستان پس‌از کرونا هزینهٔ حج را هزار و ۲۰۰ دلار گران کرد که به همین دلیل تعداد حجاج سال گذشته علی‌رغم ظرفیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری، به یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر هم نرسید.

هزینهٔ ثبت‌نام حج در بنگلادش امسال با کاهش هزار دلاری به ۵ هزار دلار رسیده، اما همچنان از سهمیهٔ ۱۲۷ هزار نفری این کشور تنها ۴۸ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که مسئولان این کشور دلایل آن را «گران‌بودن بلیت پروازها» و «ناتوانی مردم در پرداخت هزینهٔ سفر» اعلام کرده‌اند.

از سهمیهٔ ۸۲ هزار نفری ایران هم حدود ۳۰ هزار نفر برای حج ثبت‌نام کرده‌اند اما با این وجود رئیس سازمان حج و زیارت از سعودی‌ها افزایش سهمیهٔ ایران را درخواست کرده.

وزیر حج عربستان گفته: «افزایش هزینهٔ حج برای افزایش خدمات به زائران است و ما در نظر داریم سال‌های آینده تعداد حجاج را ۲ برابر تعداد فعلی افزایش دهیم.» این در حالی است که سخنگوی وزارت دینی پاکستان می‌گوید: ما در حد توان خدمات جانبی را کم کردیم تا هزینهٔ سفر را کاهش دهیم، اما باز هم با کاهش ثبت‌نام مواجهیم و بسیاری از کشورهای دیگر هم به سهمیهٔ حج نخواهند رسید.

سعودی‌ها برای جذب زائران کشورهای مختلف برنامه‌های متنوعی را اجرایی کردند، اما وزیر گردشگری عربستان گفته: سفر به خانهٔ خدا طرفداران خود را دارد و باید با «کاهش هزینه» روند پذیرش را افزایش دهیم. علاوه بر این، بسیاری از کشورها هم از عربستان خواستند تا «زیارت ارزان» را کلید بزند./فارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها