نسل‌کشی در غزه را متوقف کنید وگرنه نمی‌گذاریم در امان باشید!

امیرعبداللهیان: اگر نسل‌کشی در غزه ادامه یابد، از آتش در امان نخواهید بود.

نسل‌کشی در غزه را متوقف کنید وگرنه نمی‌گذاریم در امان باشید!

وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت که کشورش نمی‌خواهد جنگ اسرائیل و حماس گسترش یابد، اما از گفتن اینکه ایران در یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر دخالت نخواهد کرد، خودداری کرد.

به نوشته پولیتیکو، حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با فرید زکریا در شبکه سی‌ان‌ان، مستقیماً به این سؤال که آیا ایالات متحده را تهدید می‌کند یا خیر، پاسخ نداد. وی در همان روز در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره آمریکا گفت: «اگر نسل‌کشی در غزه ادامه یابد، آن‌ها از آتش در امان نخواهند بود».

او روز یکشنبه در مصاحبه دیگری با سی‌ان‌ان گفت: «ما نمی‌خواهیم این جنگ گسترش یابد». 

اما در حالی که به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران نیروهای آمریکایی را تهدید می‌کند، پاسخ نداد، ایالات متحده را به دلیل «مداخله در تمام جنبه‌های منطقه» محکوم کرد.

امیرعبداللهیان همچنین گفت که ایران مسئول حملات حماس به اسرائیل یا هر گونه حمله در منطقه چه علیه اسرائیل یا نیروهای آمریکایی، از جمله از سوی حزب الله، متحد نزدیکش در لبنان نیست. او تصریح کرد: «آن‌ها از ما دستوری دریافت نمی‌کنند. آن‌ها بر اساس منافع خود عمل می‌کنند.»

نبردها در غزه، سه هفته پس از تهاجم حماس در 7 اکتبر، ادامه دارد. در آن روز بیش از 200 اسرائیلی به اسارت درآمدند. وزارت امور خارجه ایران بلافاصله با تمجید از این حملات گفت: «آنچه امروز رخ داد در راستای تداوم پیروزی‌های مقاومت ضد صهیونیستی در عرصه‌های مختلف است.»

امیرعبداللهیان با تکرار مواضع دیرینه ایران، از اسرائیل به عنوان «منبع شرارت» یاد کرد. او درباره اسرائیل گفت: «آن‌ها فقط می‌خواهند ناامنی را دامن بزنند.»

منبع: اکوایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها