رئیس جنبش حماس در نوار غزه: آماده تبادل فوری اسرا هستیم/ افزایش شهدای غزه به بیش از 8 هزار نفر

بیست و سومین روز عملیات حماس و نیروهای مقاومت علیه اسرائیل: تداوم حملات اسرائیل و افزایش شهدای غزه به بیش از 8000 نفر.

رئیس جنبش حماس در نوار غزه: آماده تبادل فوری اسرا هستیم/ افزایش شهدای غزه به بیش از 8 هزار نفر

جنگ اسرائیل و حماس وارد بیست و سومین روز خود شده است، در این بسته خبری جدیدترین تحولات مربوط به این درگیری ها را می توانید دنبال کنید.

بامداد امروز یکشنبه در ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برای بیست و سومین روز، ده‌ها تن شهید و صدها تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش ایسنا، تجاوز به نوار غزه برای بیست و سومین روز بیش از ۸۰۰۰ شهید، ۱۹ هزار و ۷۴۳ زخمی و ۱۸۰۰ مفقود و تخریب منازل و ساختمان‌های مسکونی بر سر ساکنان آن برجای گذاشته شده و همچنین راه‌های اصلی و فرعی و زیرساخت‌ها در مناطق مختلف غزه تخریب شده است.

یک شهید و ۱۲ مجروح در جریان یورش اشغالگران به شهر جِنین

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان مقابله مسلحانه با یورش صهیونیست‌ها به کرانه باختری، ۱ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۲ نفر مجروح شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های فلسطینی بامداد یکشنبه از یورش نظامیان رژیم موقت صهیونیستی به چندین محله در شهر جِنین و فعال‌شدن آژیر خطر در این شهر خبر دادند.

جوانان فلسطینی و رزمندگان مقاومت نیز برای جلوگیری از پیشروی نظامیان صهیونیست در کرانه باختری، با آنها در مناطق مختلف از جمله «بیت ریما»، «طولکرم»، «حزما» و «طمون» درگیر شدند.

هلال احمر فلسطین: اتمام سوخت در غزه به وضعیت فاجعه‌بار منجر می‌شود

هلال احمر فلسطین بامداد یکشنبه گفت که کمک‌های پزشکی وارد شده به نوار غزه، فقط «قطره‌ای در برابر دریای نیاز بیمارستان‌های» این منطقه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مسئول سازمان هلال احمر در فلسطین بامداد یکشنبه به شبکه «الجزیره» گفت: «[کمک‌های] تجهیزات پزشکی که به دست ما رسیده قطره‌ای در برابر دریای نیاز بیمارستان‌های غزه است».

وی با بیان اینکه علی‌رغم همه درخواست‌های بین‌المللی، نتوانستند سوخت لازم برای بخش بهداشت را به غزه بیاورند، توضیح داد:‌ «ما بیشتر ذخایر استراتژیک سوخت را مصرف کرده‌ایم و تمام شدن آن به یک وضعیت فاجعه‌بار منجر می‌شود».

هلال احمر فلسطین همچنین هشدار داد: «قطع ارتباطات و مخابرات بر دسترسی بیماران به خدمات بهداشتی اورژانس تأثیر می‌گذارد».

پیش از این نیز رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با بیان اینکه شدت رنج و بحران انسانی در نوار غزه تکان‌دهنده است،‌گفت که بیمارستان‌های غزه به دلیل اتمام تجهیزات در آستانه فروپاشی هستند.

بازگشت تدریجی شبکه ارتباطی و اینترنت به برخی از مناطق نوار غزه

خبرنگار الجزیره گفت: شبکه ارتباطی و اینترنت تا حدودی به برخی از مناطق نوار غزه بازگشته است.

رئیس جنبش حماس در نوار غزه: آماده تبادل فوری اسرا هستیم

جنبش حماس آماده تبادل فوری اسرا با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس در نوار غزه، در اولین اظهار نظرش بعد از آغاز نبرد طوفان الاقصی در روز هفتم اکتبر اعلام کرد که این جنبش آماده توافق فوری با رژیم صهیونیستی بر سر تبادل اسرا است.

او گفت که بر اساس این توافق، تمام اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی باید آزاد شوند و در مقابل تمام اسرای اسرائیلی نزد مقاومت آزاد خواهند شد.

یورش شبانه صهیونیست‌ها به نابلس

نیروهای صهیونیستی به شهر نابلس در کرانه باختری یورش بردند.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، نیروهای زیادی از ارتش رژیم صهیونیستی به طور شبانه به منطقه شرقی نابلس واقع در کرانه باختری یورش بردند.

منابع خبری اعلام کردند که در جریان این یورش درگیری‌های مسلحانه شدیدی میان عناصر صهیونیستی و مبارزان مقاومت رخ داده است. گفته می‌شود که مبارزان مقاومت به وسیله بمب نیروهای صهیونیستی ‌و تجهیزات نظامی‌شان را هدف قرار دادند. در این میان چند نفر از مبارزان فلسطینی مجروح شدند.

نیروهای صهیونیستی به اردوگاه «عسکر» در کرانه باختری نیز یورش برده و در آن منطقه نیز درگیری مسلحانه رخ داده است.

منبع: خبر فوری

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها