حتی اگر اسرائیل وجود نداشت برای تاسیس آن اقدام می‌کردیم!

آمریکا قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه را وتو کرد.

حتی اگر اسرائیل وجود نداشت برای تاسیس آن اقدام می‌کردیم!

آمریکا قطعنامه پیشنهادی برزیل به شورای امنیت سازمان ملل برای «توقف بشردوستانه» درگیری‌ها میان حماس و رژیم صهیونیستی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در نوار غزه را وتو کرد.

بایدن: اگر اسرائیل وجود نداشت، قطعا برای تاسیس آن اقدام می‌کردیم

رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا امروز چهارشنبه در اظهاراتی در تل‌آویو گفت «اگر اسرائیل وجود نداشت، قطعا برای تأسیس آن اقدام می‌کردیم و همچنان در کنار آن خواهیم ایستاد».

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا که هم‌اکنون در فلسطین اشغالی به سر می‌برد، خطاب به خانواده‌های اسرای صهیونیست گفت: «دست بسته نمی‌ایستیم و به خانواده‌های اسرا می‌گوییم که شما تنها نیستید. می‌دانم که درد می‌کشید و مشتاق دیدن خانواده‌هایتان هستید اما شما برای همیشه از آن‌ها دور نخواهید بود. بعضی می‌خواهند اراده شما را در هم بشکنند اما موفق نخواهند شد».

بایدن افزود: «اگر اسرائیل وجود نداشت، قطعا برای تاسیس آن اقدام می‌کردیم و به حمایت از آن ادامه می‌دهیم. از کنگره خواهم خواست کمک‌ها برای حمایت از سامانه گنبد آهنین و کابینه اسرائیل را افزایش دهد».

او با اشاره به حملات مقاومت اسلامی فلسطین به فلسطین اشغالی گفت: «آنچه در اسرائیل اتفاق افتاد، ۱۵ برابر بزرگ‌تر از حادثه ۱۱ سپتامبر بود. امروز از کابینه اسرائیل خواستم با ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه موافقت کند».

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها