انتقال نیم میلیون از ساکنان غزه به عربستان

جزئیات طرح امریکا و اسرائیل برای انتقال یک میلیون ساکن نوار غزه به کشورهای عربی

طرح امریکا شامل انتقال یک میلیون شهروند ساکن نوار غزه به مصر و پس از آن توزیع آنها میان عربستان و اردن و قطر و امارات است.

جزئیات طرح امریکا و اسرائیل برای انتقال یک میلیون ساکن نوار غزه به کشورهای عربی

انتقال نیم میلیون از ساکنان غزه به عربستان

 

یک منبع آگاه در گفت‌وگوی اختصاصی با «میدل ایست نیوز» از جزئیات طرح امریکا و اسرائیل برای انتقال یک میلیون ساکن نوار غزه به کشورهای عربی برای «با خاک یکسان کردن غزه» خبر داد.


به گفته این منبع که نخواسته نامش فاش شود، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه امریکا، در چند ساعت اخیر تماس‌های گسترده و مذاکرات فشرده‌ای با مقامات امنیتی و سیاسی منطقه داشته تا آنان را به پذیرش انتقال ساکنین غزه کند. ساکنان نوار غزه متقاعد شده‌اند چون ارتش اسرائیل در بیرون مرزهای غزه آماده «با خاک یکسان کردن غزه» است.

این منبع با تأکید بر اینکه تعبیر «با خاک یکسان کردن» تعبیری است که بلینکن عینا به کار برده افزوده که طرح امریکا شامل انتقال یک میلیون شهروند ساکن نوار غزه به مصر و پس از آن توزیع آنها میان عربستان و اردن و قطر و امارات است.


به گفته این مقام آگاه، نیم میلیون از ساکنان غزه به عربستان منتقل می‌شوند و مابقی میان دیگر کشورها توزیع می‌شوند، این در حالی ست که همه این کشورها تا کنون با این طرح مخالفت کرده‌اند و این حتی شامل قطر که برای میزبانی 500 فلسطینی ابراز آمادگی کرده هم می‌شود.

این مقام افزوده که بلینکن تهدید کرده که در صورت مخالفت کشورهای عربی با این طرح، مسئولیت خسارت‌های انسانی گسترده در نتیجه حمله گسترده اسرائیل و «تخریب خانه‌های غزه بر سر ساکنانش» را متوجه آنها می‌داند.

 

کشورهای عربی تا شنبه فرصت تصمیم‌گیری دارند
 

بر اساس اظهارات این مقام مطلع که به صورت اختصاصی با «میدل ایست نیوز» گفت‌وگو کرده، اسرائیل حاضر به بررسی هیچ طرحی جز تخلیه کامل غزه نیست و منتظر است که یا بلینکن سران عرب را به این طرح متقاعد کند یا بدون توجه به حجم خسارت‌های انسانی کاملا غزه را با خاک یکسان کند.

به گفته این مقام، خبرهای جاری در دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل نشان می‌دهد که به کشورهای عربی تا روز شنبه (14 اکتبر) فرصت داده شده که به این پیشنهاد پاسخ دهند و در صورت ادامه مخالفت‌ها عملیات زمینی اسرائیل از روز یکشنبه آغاز می‌شود.

همچنین در راهروهای دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل این خبر به گوش می‌رسد که اسرائیل در نظر دارد اسرای خود را که به دست حماس افتاده‌اند از هم‌اکنون کشته به حساب آورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • زارعی

    عجب جانی است که زمین مردم را غصب کرده است و حالا می خواهد که آنها آن سرزمین را به طور کامل ترک کنند در صورتیکه اسرائیل باید از روی زمین محو شود و آنها باید از فلسطین به سرزمین های خود برگردند نه صاحب خانه باید خانه را تخلیه کند و آن را به اشغالگر واگذار کند آمریکا مدعی دروغین حقوق بشر است فقط برای حفظ اسرائیل حاضر است همه کشته شوند تا اسرائیل بماند

  • کرامت سلیمی

    ایران در خطر بمباران و نابودیست اما شما رسانه ها در خواب هستید و قدر فرصت ها را برای جلوگیری از این نابودی نمی دانید.

    بحران فعلی جهان فقط با کمک رسانه های واقعی حل خواهد شد. البته قبل از اینکه دیر بشه و یا به عبارت دقیقتر دیرتر بشه.

    تعجب می کنم که رسانه ها بی خیالند.

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها