۹۸ درصد مردم احساس می‌کنند بدبخت‌ترین مردم جهان اند!

۹۸ درصد مردم افغانستان احساس می‌کنند بدبخت‌ترین مردم جهان اند!

 ۹۸ درصد مردم احساس می‌کنند بدبخت‌ترین مردم جهان اند!

موسسه بین المللی گالوپ در روزهای اخیر نتایج نظرسنجی خود از میزان احساس رضایت مردم از زندگی در ۱۴۷ کشور جهان منتشر کرد که بر اساس آن، ۹۸ درصد مردم افغانستان خود را «بدبخت ترین» افراد جهان می دانند.

بر اساس این نظرسنجی، افغانستان از میان ۱۴۷ کشور جهان، کمترین امتیاز مثبت را بدست آورده است و برای دومین سال متوالی، در بخش شاخص تجربه های منفی در زندگی، بالاترین امتیاز را به دست آورده است.

گالوپ در نظرسنجی خود گفته است که قبل از تسلط گروه طالبان بر افغانستان، تجربه های مثبت روزانه زندگی در افغانستان در حد محدودی وجود داشت.

این نهاد بین المللی افزوده است که پس از تسلط طالبان در سال ۲۰۲۱، احساسات و تجربیات مثبت روزانه زندگی در بین شهروندان افغانستان تا حد زیادی از بین رفت، در سال ۲۰۲۲ این احساسات برنگشت و اکنون در سطحی نزدیک به رکود قرار دارد.

براساس این نظرسنجی درصدی از شهروندان افغانستان که گفته‌ اند در روز قبل احساس لذت داشته‌ اند، چیز جالبی یاد گرفته ‌اند یا احساس آرامش کرده ‌اند، در پایین‌ ترین سطح باقی مانده است.

موسسه بین المللی گالوپ در نظرسنجی خود به عواملی که باعث شده است مردم افغانستان احساس بدبختی کنند، نپرداخته است.

تنها اشاره این نهاد این است که پس از تسلط طالبان وضعیت در این کشور بسیار بدتر شده است و مردم بیش از هر زمان دیگر «احساس بدبختی» می کنند.

سه شاخصی که این نهاد بررسی کرده است (احساس لذت، استراحت خوب و یادگیری چیز جدید) در افغانستان در پایین درجه قرار دارد.

اما شهروندان افغانستان در واکنش هایی که به این گزارش اشاره کرده اند، مسائلی چون فقر شدید، میزان بالای بیکاری و محدودیت های شدید بر زندگی عمومی شهروندان را از عوامل احساس بدبختی در بین مردم این کشور دانسته اند./دولت بهار

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها