لغو روادید ایران و روسیه؛ همه چیز کُند پیش می‌رود

روزنامه وستی کافکازای روسیه نوشت: گردشگران روسی علاقمند سفر به ایران هستند

لغو روادید ایران و روسیه؛ همه چیز کُند پیش می‌رود

نویسنده: آندری پتروف

تورگردانان روسی خاطرنشان کردند که روس‌ها به سفرهای گروهی بدون روادید به ایران علاقمند شده‌اند، اما مشکلات خاصی در این زمینه وجود دارد و اصلی‌ترین آن‌ها راه اندازی سفرها قبل از شروع فصل پربازدید است.

روزنامه وستی کافکازا _ روسیه

به رغم علاقه روس‌ها به سفرهای گروهی بدون روادید به ایران، توافق در مورد چنین تورهایی بسیار کند شکل می‌گیرد، اگرچه هنوز امید وجود دارد که قبل از شروع فصل تابستان این مساله حل شود.

برخی از عوامل محدود کننده اجازه نمی‌دهد پیشرفتی ایجاد شود و جریان توریستی به یک جریان واقعا عظیم تبدیل شود – اکنون، صنعت منتظر یک راه حل فنی از سوی وزارت توسعه اقتصادی است.

 

ما می‌دانیم که کار در حال انجام است و انتظار داریم که قبل از فصل پرطرفدار تصویب شود تا اپراتورهای تور از هر دو طرف بتوانند، گردشگران خود را به عنوان بخشی از تبادل بدون ویزا بفرستند. در حالی که پیش بینی می‌شود، توافقنامه سفرهای گروهی توریستی بدون روادید میان کشورها در سال جاری اجرایی شود، اما هنوز مشخص نیست که با چه سرعتی این کار انجام می‌شود.

 

این سند تصریح می‌کند که شهروندان هر دو کشور می‌توانند، بدون ویزا برای مقاصد توریستی در گروه‌های حداکثر 50 نفر برای مدت حداکثر 15 روز از کشور دیگری بازدید کنند. گفتنی است که در سال گذشته، بیش از 22000 روس از ایران و بیش از 20000 ایرانی از روسیه دیدن کردند.

 

برای تعطیلات ساحلی کلاسیک، جزیره کیش در درجه اول مناسب است. همه چیزهایی که برای کسانی که دوست دارند آفتاب بگیرند و شنا کنند، وجود دارد. باید در نظر داشت که سواحل در آنجا تقسیم می‌شوند، برای مردان جداگانه، برای زنان جداگانه.

 

قدم زدن در شهر یزد این احساس را ایجاد می‌کند که شما با ماشین زمان در جایی در گذشته، به دوران مختلف تاریخی حرکت می‌کنید. محله‌هایی که یهودیان زندگی می‌کنند، محله‌هایی از زرتشتیان و مسلمانان وجود دارد. همچنین، نمی‌توان از شیراز، اصفهان، ماسوله و قزوین نام نبرد، ابیانه مکانی بسیار بدیع است، روستایی چند طبقه باستانی با خانه‌هایی از خشت سرخ.

ایران به طور کلی، کشور بسیار زیبایی است. افرادی که به ایران سفر می‌کنند، راضی هستند و عاشق این کشور می‌شوند. البته، ما در مورد ایران کلیشه‌هایی داریم.

 

به دلیل تحریم‌هایی که مقاصد گردشگری سنتی غرب را به روی روس‌ها بسته است، مردم علاقمند شدند تا در مکان‌هایی که قبلا ناشناخته بود، استراحت کنند که یکی از آن‌ها ایران است. اکنون، دریافت ویزا به اروپا بسیار دشوار شده است. روس‌ها شرق را به خوبی نمی‌شناسند و می‌خواهند بیشتر با آن آشنا شوند. بنابراین، اکنون، مانند سیاست خارجی، ما مسیری به سمت شرق داریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها