گزارش CNN:

مرگ بیش از ۳۰۰۰ نفر به علت اوردوز

بحران قرص‌های مسکن حاوی مواد مخدر

در مستند "درد آمریکایی" به برهه‌ای پرداخته شده است که در یک زمان خاص چندین مرد جوان در فلوریدای جنوبی با ایجاد کلینیک‌های تسکین درد، ثروتمند شدند

مرگ بیش از ۳۰۰۰ نفر به علت اوردوز

 

چاینا دیلی نوشت: 

 در مستند جدید شبکه سی ان ان آمریکا، به تاثیر پرفروش‌ترین قرص مسکن حاوی مواد مخدر در آمریکا در مرگ هزاران آمریکایی در دوران بحران مواد مخدر پرداخته شده است.

China daily

در مستند "درد آمریکایی" به برهه‌ای  پرداخته شده است که در یک زمان خاص  چندین مرد جوان در فلوریدای جنوبی با  ایجاد کلینیک‌های تسکین درد، ثروتمند شدند. واقعیت این است که این افراد با تولید قرص‌های مسکن حاوی مواد مخدر به سراسر کشور با کمک پزشکان متخصص و شرکت‌های داروسازی دوران بحرانی مواد مخدر را ایجاد کردند. 

کار شرکت برادران جورج، تولید قرص ضد درد آمریکایی بود. این فروشگاه، با ارائه نسخه و فروش داروهای مسکن بدون تعیین وقت قبلی، سریعا به داروخانه‌ای شناخته شده تبدیل شد و بیماران از تنسی، کنتاکی، اوهایو، ویرجینای غربی و دیگر ایالت‌های دارای معتادان بی‌شمار، به فلوریدا سفر می‌کردند.

کرت مکنزی، مامور بازنشسته اف بی ای و یکی از اعضای تیم تحقیقاتی گفت: برادران جورج، عامل شکل گرفتن بحران اعتیاد در آمریکا نبودند. اما این برادران با فروش چنین قرصی، به تشدید این بحران کمک کردند. هدف این عملیات، بررسی علت افزایش شدید معتادان در سال های ۲۰۰۸ الی ۲۰۱۰ بوده است. در این دوران، فروش بدون نسخه داروهای مسکن به شدت رواج پیدا کرد.

برادران جورج با به راه انداختن تبلیغ داروخانه خود در رسانه‌های محلی و استخدام چندین پزشک برای ارائه نسخه‌های ساختگی کار خود را آغاز کردند. داروخانه برادران جورج فقط پول نقد و وجه کارتی می‌پذیرفته است و حقوق پزشکان استخدام شده بر اساس تعداد بیماران هر پزشک پرداخت می‌شده است.

حالا با توجه به تحقیقات صورت گرفته، معلوم شده مرگ بیش از ۳۰۰۰ نفر به علت اوردوز با داروخانه برادران جورج ارتباط دارد. با توجه به اعتیاد بخش گسترده جامعه به مواد مخدر، افراد برای تامین مواد مخدر مورد نیاز خود از هر راه چاره‌ای استفاده می‌کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها