مصطفی الکاظمی کجاست؟

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر سابق عراق پس از سفر به چند کشور منطقه‌ای هم اکنون در یک کشور اروپایی به سر می برد.

مصطفی الکاظمی کجاست؟

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر کنونی عراق پس از یک سال از برگزاری انتخابات در عراق و کشمکش های سیاسی بر سر تشکیل دولت، در اکتبر سال جاری نخست وزیر عراق شد و جای مصطفی الکاظمی، نخست وزیر پیشین عراق را گرفت.

به گزارش میدل ایست نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر سابق عراق پس از عادل عبدالمهدی، نخست وزیر اسبق و تظاهرات اکتبر در عراق بر سر کار آمده بود و در دوران نخست وزیری او ترور شهیدان قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس انجام شد.

در اواخر دوره نخست وزیر الکاظمی نیز مساله اختلاس از سازمان مالیات عراق تحت عنوان سرقت قرن مطرح شد.

گروه های مقاومت از جمله حزب الله عراق بارها الکاظمی را به دست داشتن در ترور شهیدان سلیمانی و المهندس متهم کردند و اکنون نیز علی الزبیدی، عضو ائتلاف الفتح به ریاست هادی العامری، مجددا مدعی شد او در بسیاری از پرونده های فساد و ترور شهیدان سلیمانی و المهندس دست دارد.

این عضو ائتلاف الفتح گفت که الکاظمی پس از پایان نخست وزیری اش از طریق اقلیم کردستان به امارات فرار کرده است.

بنابر اطلاعاتی که خبرنگار میدل ایست نیوز کسب کرده، الکاظمی پس از پایان نخست وزیری اش ابتدا به اربیل، مرکز اقلیم کردستان سپس به امارات و پس از آن به بیروت و لندن رفته است و هم اکنون در لندن به سر می برد.

پیش از این نیز در خبری به نقل از پایگاه خبری رووداو از مقاصد احتمالی الکاظمی پس از پایان نخست وزیری اش حدس‌هایی زده می‌شد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها