بازداشت‌های خودسرانه، اعتراف‌های اجباری و... بخشی از اقدامات ناقض حقوق بشری‌ست

بازداشت‌های خودسرانه، اعتراف‌های اجباری تحت شکنجه ماموران، ایجاد فضای خفقان و... بخشی از اقدامات ناقض حقوق بشری حکومت سعودی است.

بازداشت‌های خودسرانه، اعتراف‌های اجباری و... بخشی از اقدامات ناقض حقوق بشری‌ست

جامعه جهانی نگران «اعدام‌های گسترده» در عربستان می‌شود؟

موضوع حقوق بشر مدت هاست که صرفا به عنوان ابزار دست رهبران کشور‌های غربی و البته متحدین منطقه‌ای آن‌ها تبدیل شده که به واسطه آن میتوانند کشور‌های مستقل را تحت فشار رسانه‌ای و تبلیغاتی قرار دهند.

سعودی به عنوان یکی از متحدین غرب در منطقه همواره با «هزینه کردن دلار‌های نفتی» توانسته مانع از بازتاب بین المللی خشونت و سرکوب شدید مخالفین داخلی خود شود و ظاهری آراسته و غیرواقعی از خود به نمایش گذارد.

عربستان با وجود ادعا‌های خود در سال ۲۰۲۰ مبنی بر توقف اعدام نوجوانان، صدور و اجرای احکام اعدام مربوط به نوجوانان را متوقف نکرده است.

بازداشت‌های خودسرانه، اعتراف‌های اجباری تحت شکنجه ماموران، ایجاد فضای خفقان و ارعاب برای مخالفین سیاسی و مذهبی در داخل، بخشی از اقدامات ناقض حقوق بشری حکومت سعودی به ریاست «محمد بن سلمان» است.

دیپلمات‌های غربی به وضعیت نامناسب «حقوق زنان» و «حقوق کودکان» در عربستان اذعان دارند اما بنا به منافعی که از ثروت عربستان دارند، واکنش جدی نشان نمی دهند./خبرگزاری آنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها