برجام کمتر از دو ماه برای زنده ماندن فرصت دارد

با کنگره جمهوریخواه در آمریکا، برجام کمتر از دو ماه برای زنده ماندن فرصت دارد.

برجام کمتر از دو ماه برای زنده ماندن فرصت دارد

روزنامه صهیونیستی: با کنگره جمهوریخواه در آمریکا، برجام کمتر از دو ماه برای زنده ماندن فرصت دارد/ یک دیپلمات: پیروزی جمهوریخواهان ممکن است باعث تسریع حرکت ایران و آمریکا برای توافق شود

روزنامه هاآرتص نوشت: مذاکرات با ایران و قدرت‌های جهانی به بن بست رسیده است و مقام‌های ارشد دولت آمریکا در هفته‌های اخیر ارزیابی های بدبینانه‌ای را درباره امکان دستیابی به پیشرفت در جهت احیای برجام بیان کرده‌اند.

با این حال، دیپلمات‌های غربی در روزهای اخیر گفته‌اند که نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا و به‌ویژه احتمال اینکه کنگره به کنترل جمهوری‌خواهان بیفتد، ممکن است فرصت نهایی ای به مذاکرات بدهد.

یکی از دیپلمات‌های غربی گفت: «اختلافات بین ایران و ایالات متحده هنوز حل نشده است و کمک‌هایی که ایران در جنگ با اوکراین به روسیه می‌دهد، تنها باعث افزایش سوء ظن دولت آمریکا و کشورهای اروپایی شده است. اگر جمهوری خواهان اکثریت را در سنا و مجلس نمایندگان به دست آورند، تنها یک فرصت محدود و شاید نهایی برای تصویب توافق باز خواهد شد و این ممکن است به طرفین شتاب تازه ای برای حرکت رو به جلو بدهد.

بر انتظار می‌رود که این پنجره فرصت تا آغاز دوره کنگره منتخب جدید در 3 ژانویه باز باشد.

منبع مذکور گفت: «در صورتی که دولت ایالات متحده فرصتی برای احیای توافق بیابد، می‌توان فرض کرد که در یک حرکت سریع این کار را در این چارچوب زمانی پیش گفته انجام خواهد داد.»/ انتخاب

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها