واکنش به حمله پهپاد های ایرانی به اوکراین:

ایران مردم خود را سرکوب می‌کند و به روس‌ها سلاح می‌دهد

مشاور رئیس‌جمهور اوکراین در توییتر خود نوشت: "ایران مردم خود را سرکوب می‌کند و به روس‌ها سلاح می‌دهد.

ایران مردم خود را سرکوب می‌کند و به روس‌ها سلاح می‌دهد

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

روسیه روز دوشنبه با هواپیماهای بدون سرنشین به شهرهای اوکراین حمله کرد و حداقل چهار نفر را در یک ساختمان آپارتمانی در مرکز شهر کیف در ساعات شلوغ صبحگاهی کشته و زیرساخت‌های اوکراین را در سراسر کشور در موج دوم حملات هوایی در یک هفته هدف قرار داد .

پس از انفجارهایی که مرکز کیف را لرزاند، سربازان اوکراینی در تلاش برای سرنگونی پهپادها به هوا شلیک کردند. در حالی که ساکنان برای یافتن سرپناه می‌دویدند، یک موشک ضدهوایی به این پهپادها شلیک شد که به دنبال آن انفجار و شعله‌های نارنجی رنگ به راه افتاد.

ویتالی کلیچکو، شهردار کیف گفت که یک زن باردار در میان چهار نفر کشته شده در حمله به ساختمان مسکونی بود. دنیس موناستیرسکی، وزیر کشور اوکراین گفت که در شهرهای دیگر نیز افرادی زیادی کشته شده‌اند، اما آمار کاملی را ارائه نکرد.

ویتالی دوشفسکی، 29 ساله، یک پیک تحویل غذا که آپارتمانی را در ساختمان منفجر شده اجاره کرده است، گفت: "من هرگز اینقدر نترسیدم... این قتل است، فقط قتل است، هیچ کلمه دیگری برای آن وجود ندارد."

اوکراین گفت که این حملات توسط "پهپادهای انتحاری" ساخت ایران انجام شده است که به سمت هدف آنها پرواز کرده و منفجر می شوند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که با استفاده از تسلیحات با دقت بالا، یک حمله "عظیم" به اهداف نظامی و زیرساخت های انرژی در سراسر اوکراین انجام داده است.

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی گفت: "در تمام شب و تمام صبح دشمن مردم غیرنظامی را به وحشت انداخته است. پهپادها و موشک های کامیکازه به تمام اوکراین حمله می کنند." اشغالگران مجازات عادلانه و محکومیت نسل های آینده را خواهند داشت و ما پیروز خواهیم شد.»

رویترز تکه‌هایی از پهپاد مورد استفاده در این حمله را مشاهده کرد که روی آن نوشته شده بود: «برای بلگورود» - اشاره‌ای آشکار به گلوله باران اوکراین به منطقه مرزی روسیه.

ارتش اوکراین اعلام کرد از عصر یکشنبه 37 پهپاد روسی یا حدود 85 درصد از پهپادهای مورد استفاده در حملات را منهدم کرده است.

به گفته مقامات، حمله پهپادی یکشنبه شب به پایانه دریایی Everi در شهر بندری میکولایف در جنوب حمله کرد که به مخازن ذخیره‌سازی آفتابگردان آسیب رساند و روغن نشت‌کننده را شعله‌ور کرد.

روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان را در عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین که در 24 فوریه آغاز شد و به بزرگترین الحاق قلمرو در اروپا پس از جنگ جهانی دوم تبدیل شد، رد می کند.

ایران روز دوشنبه تکرار کرد که این پهپادها را به روسیه می‌دهد.

میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین در توییتر خود نوشت: "ایران مسئول قتل‌های اوکراینی‌هاست. کشوری که مردم خود را سرکوب می‌کند، اکنون برای کشتار دسته جمعی در قلب اروپا به هیولاها (روس‌ها) سلاح می‌دهد. "

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه توافق کردند که مأموریتی را برای آموزش حدود 15000 سرباز اوکراینی از ماه آینده و 500 میلیون یورو بودجه اضافی برای تحویل تسلیحات به کیف فراهم کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها