ترس پوتین از حمله اوکراین به زیرساخت های روسیه

ولادیمیر پوتین حمله به پل کرچ را اقدام اوکراین علیه زیرساخت های روسیه خواند و تقاضای توقف آن را کرد.

ترس پوتین از حمله اوکراین به زیرساخت های روسیه

به گزارش مستقل آنلاین روزنامه گاردین نوشت:

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، ساعاتی پس از آن که سربازانش در واکنش به حمله به پل کرچ که روسیه و کریمه را به هم متصل می‌کند، موج گسترده‌ای از حملات را که شهرهای سراسر اوکراین را هدف قرار دادند، اعلام کرد در صورت ادامه حملات علیه روسیه، «پاسخ سختی» خواهد داد.

پوتین در اظهارات تلویزیونی بار دیگر اوکراین را مسئول حمله به پل کرچ دانست و آن را "حمله تروریستی با هدف تخریب زیرساخت های مهم و حیاتی روسیه" توصیف کرد.

او گفت که روسیه امروز در تلافی حمله به پل، حملات موشکی دوربرد را علیه زیرساخت‌های انرژی، نظامی و ارتباطی اوکراین انجام داده است.

پوتین صبح امروز در جلسه شورای امنیت گفت:

اگر اقدامات تروریستی علیه روسیه ادامه یابد، ما به شیوه ای بسیار خشن پاسخ خواهیم داد. پاسخ ها در مقیاسی مشابه تهدیدات علیه روسیه خواهد بود. هیچکس نباید در این مورد شک داشته باشد.

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، به آخرین اظهارات ولادیمیر پوتین واکنش نشان داد و گفت که رئیس جمهور روسیه برای انجام حملات موشکی دوربرد علیه اوکراین «تحریک» نشده است.

کولبا در توییتر خود گفت پوتین به اوکراین حمله می کند زیرا "ناامید" است و از "ترور موشکی" برای تغییر سرعت جنگ به نفع خود استفاده می کند.

در همین راستا صبح امروز سخنگوی دولت آلمان تایید کرد که اعضای گروه هفت و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین فردا درباره وضعیت اوکراین گفتگوهای اضطراری خواهند داشت.

آنها گفتند، اولاف شولز صدراعظم قبلاً تلفنی با زلنسکی صحبت کرده و به او اطمینان داده است که همبستگی آلمان و سایر کشورهای G7 با اوکراین ادامه خواهد داشت.

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تایید کرد که با شولز در مورد افزایش فشار بر روسیه و همچنین کمک به اوکراین صحبت کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها