برجام بر مدار بدشانسی/مقامات بلند پایه با توافق برجام مخالفت کردند

برخی مقامات سیاسی با تصمیم دولت بایدن برای بازگشت به توافق برجام مخالفند. آنها متقاعد نشده اند که این توافق در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده است یا خیر.

برجام بر مدار بدشانسی/مقامات بلند پایه با توافق برجام مخالفت کردند

به گزارش مستقل آنلاین واشنگتن پست نوشت: مقامات آمریکایی می گویند انتظار دارند تا روز چهارشنبه به اصلاحیه های ایران روی پیش نویس پیشنهادی اروپا پاسخ دهند و پس از آن احتمالاً به دور دیگری از مذاکرات در وین برای نهایی کردن جزئیات توافق نیاز خواهد بود.

 

در ادامه این مطلب آمده است: تحولات جدید، از جمله تشدید کمپین‌های پیام‌رسانی عمومی از سوی تهران و واشنگتن، نشان می‌دهد که توافق ممکن است نزدیک باشد.

 

با وجود حرکت رو به جلو، موانع متعددی باقی مانده است. و نقاط مورد اختلاف کلیدی همچنان می‌تواند تلاش‌ها برای احیای برجام را با مشکل مواجه کند.

 

در واشنگتن، دولت بایدن با مخالفت سیاسی قابل توجهی برای بازگشت به توافق 2015 از سوی دموکرات ها و جمهوری خواهان کنگره مواجه است که متقاعد نشده اند که این توافق در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده است.

 

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت "توافق نزدیکتر از دو هفته پیش است"، اما هشدار داد که نتیجه نامشخص است "چون برخی شکاف ها باقی مانده است."/انتخاب

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها