اگر کرونا را شکست دادید، پس چرا از چین میلیونی ماسک می خرید؟!

کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد که بر ویروس کرونا پیروز شده است. با این حال، طبق داده‌هایی که گمرک چین در آخر هفته منتشر کرد، چین در ماه گذشته میلادی 1.23 میلیون ماسک صورت به ارزش 44307 دلار به کره شمالی صادر کرد که از 17000 در ماه قبل افزایش یافت.

اگر کرونا را شکست دادید، پس چرا از چین میلیونی ماسک می خرید؟!

به گزارش مستقل آنلاین؛ جماران به نقل از سی ان ان نوشت: پیونگ یانگ هفته گذشته اعلام کرد که بر ویروس کرونا پیروز شده است و به مبارزه جزئی با موارد "تب" پایان داد که در این کشور حدود 26 میلیون نفری به 4.77 میلیون نفر رسیده بود. از 29 جولای تاکنون هیچ مورد جدیدی از این دست ثبت نکرده است.

با این حال، طبق داده‌هایی که گمرک چین در آخر هفته منتشر کرد، چین در ماه جولای 1.23 میلیون ماسک صورت به ارزش 44307 دلار به کره شمالی صادر کرد که از 17000 در ماه قبل افزایش یافت.

داده‌ها نشان می‌دهد از ژانویه تا جولای، آخرین ماهی که داده‌ها در دسترس است، شمال بیش از 11.93 میلیون ماسک از چین خریده است.

داده ها نشان می دهد که کره شمالی در ماه مه هیچ محصول پیشگیری و کنترل کووید-19 از چین وارد نکرده است.

مجموع صادرات چین به کره شمالی از 19.05 میلیون دلار در ژوئن به 59.74 میلیون دلار در جولای افزایش یافت.

عمده صادرات برنج نیمه یا کاملا آسیاب شده، سیگار، کربنات دی سدیم و ورقه های دودی لاستیک طبیعی بود.

داده‌های گمرک چین نشان داد که کره شمالی در ماه جولای 5.16 میلیون دلار برنج نیمه آسیاب شده، 1.98 میلیون دلار روغن سویا و 1.21 میلیون دلار شکر دانه‌ای خریداری کرده است. وزارت امور خارجه چین در 29 آوریل اعلام کرد که چین خدمات قطارهای باری برون مرزی با کره شمالی را در پی رایزنی ها به دلیل آلودگی به کووید-19 در شهر مرزی این کشور در داندونگ به حالت تعلیق درآورده است.

شایان ذکر است: کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفته است که برادرش در طول شیوع کووید ۱۹ در این کشور دچار تب شده بود، که نشان از آن دارد که احتمالا او مبتلا به ویروس کرونا شده بود.

خانم کیم همچنین کره جنوبی را مسئول شیوع این بیماری در کره شمالی دانست و گفت که این کشور بروشورهای آلوده به کووید را در سراسر مرز پخش کرده بود.

ادعایی که کره جنوبی آن را «بی اساس» خوانده و رد می‌کند.

صحبت‌های خانم کیم در حالی منتشر شده است که برادرش اعلام کرده که کره شمالی در نبرد با کووید ۱۹ پیروز شده است.

کره شمالی اولین مورد شیوع کرونا را در ماه مه ۲۰۲۲ و بیش از دو سال پس از شیوع این ویروس در جهان تایید کرد و از آن زمان تاکنون موارد ابتلا به تب و مرگ و میر را گزارش کرده است.

با این حال با توجه به نوع عملکرد مخفیانه این کشور، شک گسترده‌ای در خصوص صحت داده‌های اعلام شده وجود دارد، خصوصا اینکه تعداد جان‌باختگان اعلام شده بسیار کم است.

خانم کیم که یک مقام بلندپایه و قدرتمند در کره شمالی است، در سخنرانی خود، کره جنوبی را به دلیل پخش کردن اعلامیه‌های ضد پیونگ یانگ در سراسر مرز دو کشور که به نظر وی منجر به شیوع کووید در شمال شده، سرزنش کرد.

فعالان در کره جنوبی چندین دهه است که با استفاده از بالن‌ در نقاط مرزی اعلامیه پخش می‌کنند، البته این کار از سال گذشته در کره جنوبی ممنوع شد.

به گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، خانم کیم پخش کردن این اعلامیه‌ها را «جنایت علیه بشریت» خواند و به «خطر انتشار یک بیماری عفونی از طریق تماس با اشیاء آلوده» اشاره کرد.

او هشدار داد که کره شمالی در حال بررسی یک «پاسخ تلافی جویانه قوی» به این کار کره جنوبی است.

خانم کیم همچنین در این سخنرانی از وضعیت سلامتی برادرش صحبت کرد و گفت: «با وجود اینکه او به شدت بیمار بود و تب شدیدی داشت، اما نمی‌توانست لحظه‌ای دراز بکشد و به افرادی فکر می‌کرد که باید تا آخر این جنگ اپیدمی از آنها مراقبت کند».

در کره شمالی به علت نبود تجهیزات آزمایشگاهی برای شناسایی مبتلایان به کووید ۱۹، به جای اینکه بگویند بیماران به کرونا مبتلا شده‌اند، می‌گوید که آنها دچار «تب» شده‌اند.

در همین حال خبرگزاری دولتی کره شمالی به نقل از آقای کیم «پیروزی درخشان» این کشور بر ویروس را اعلام کرده و از «سرسختی رام نشدنی» کره شمالی در مقابل آن تمجید کرده است.

براساس گزارش‌ها رهبر کره شمالی دستور لغو محدودیت‌های مربوط به شیوع بیماری را صادر کرد و از «معجزه» تنها ۷۴ مرگ ناشی از ویروس کرونا استقبال کرده است.

کره شمالی از ۲۹ ژوئیه هیچ مورد مشکوک جدیدی را گزارش نکرده، اما ناظران معتقدند که به علت حجم محدود آزمایش کووید در این کشور، این آمار ممکن است صحت لازم را نداشته باشد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی ادعا می‌کند که از اواخر آوریل امسال تاکنون ۴ میلیون ۸۰۰ هزار مورد ابتلا ثبت شده اما تنها ۷۴ نفر در اثر ابتلا جان خود را از دست داده‌اند که به عبارتی ۰.۰۰۲ درصد مبتلایان می‌شود که این پایین‌ترین میزان در جهان از ابتدای همه‌گیری کووید ۱۹ است.

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که این آمار صحیح نیست و می‌گویند کره شمالی یکی از بدترین سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در جهان را داشته و تنها چند بخش مراقبت‌های ویژه در کل این کشور وجود دارد، که آن هم بدون دارو یا واکسن درمان کووید است.

تا به امروز در کره‌شمالی هیچ برنامه واکسیناسیونی در طول شیوع کرونا انجام نشده است و در عوض برای درمان مبتلایان به قرنطینه‌، درمان‌های خانگی و آنچه آقای کیم «نظام سوسیالیستی به سبک کره‌ای سودمند» می‌خواند، متکی است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها